Pozycjonowanie stron Białystok

Posiadając stronę lub sklep internetowy, fundamentem powodzenia jest doprowadzenie do jak największego ruchu organicznego. Dzięki temu, taka strona może się powiększać – reklamodawcy proponują intratne oferty i więcej internautów ogląda produkty na Twojej domenie. Powstaje tutaj pytanie: jak zadbać o ruch powstały na naszej stronie? Co wpływa na to, jaką pozycję zajmuje dana strona w wynikach wyszukiwania Google? Pozory mogą mylić, ale nie jest to ani ilość odwiedzin, ani długość obecności w branży, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. Za czołówkę w wynikach odpowiada przede wszystkim pozycjoner i stosowane przez niego metody SEO.

Z jakiego względu wysokie pozycje w Google’u to kwestia znacząca?

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by bezpośrednio wpisywali adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak w taki sposób, że jeśli czegoś potrzebujemy, najczęściej korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo znajomości faktycznego adresu. Do tego, zwykle raczej nie sprawdzamy bardziej oddalonych rezultatów niż pierwszych kilka miejsc. Nieistotne, czy strona danego sklepu prezentuje się lepiej, jest bardziej responsywna czy oferuje lepsze ceny – jeśli nie pokazuje się w top 10 wyników, większość Internautów jej po prostu nie zauważy.

Co wpływa na miejsce w Google’u? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania należy przekształcić serwis według algorytmów ustalanych przez Google, co po angielsku nazywane jest jako SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, potrzebna jest sprawdzona agencja pozycjonerska, która dzięki działającym technikom pozycjonującym zadba o szczegółowe przygotowanie witryny do procesu związanego z osiągnięciem wyższych pozycji. Jest to skomplikowany i bardzo czasochłonny proces, niemniej w rękach profesjonalnego pozycjonera, przynosi największe rezultaty w zakresie pojawienia się na pierwszych miejscach na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Dokładne przygotowania żeby znaleźć się na pierwszym miejscu, to pierwszy krok do sukcesu.

By przyszykować stronę internetową do kampanii SEO, agencja odpowiadająca za SEO, robi w pierwszej kolejności pełny audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich szczegółów jak zamieszczone treści, podkategorie, obrazki, czy czas ładowania, ale również ewentualne niezgodności w kodzie witryny lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Dopiero wtedy można zasugerować zmiany do wdrożenia, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonera. Nieraz mogą to być dosyć szerokie zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Warto więc zaplanować ewentualną współpracę z pozycjonerem już na etapie pierwszych projektów strony, by później się takimi rzeczami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Naturalnie, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że nasza strona będzie odpowiedzią na zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim trzeba się skupić na tych najchętniej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu, dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, kiedy właściciel strony decyduje się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z naszej branży jako z przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Białystok”, „agencja SEO Białystok”, a także „pozycjonowanie stron Białystok”. Jest to znakomity sposób na wyprzedzenie konkurencji i dotarcia do wybranych odbiorców (w końcu działając lokalnie będzie zdecydowanie mniej firm niż na przestrzeni całego kraju).

Jak wyglądają filary działań SEO?

Mając wybrane słowa kluczowe i sporządzony audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć wartościowe treści, które pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Takie artykuły muszą spełniać odpowiednie wytyczne, by wpasować się w algorytmy wyszukiwarki Google. Równocześnie muszą być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, w końcu pojawią się na stronie klienta i będą służyły jako jej wizytówka. Z tego też powodu tak ważne jest korzystanie z usług zaufanych copywriterów, którzy zajmą się treściami umieszczanymi na stronie klienta. Nasza firma zatrudnia własnych copywriterów, dzięki temu nie musimy zlecać pisania tekstów na zewnątrz, więc mamy całkowitą pewność, że nasi klienci otrzymają merytoryczne i wartościowe treści.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób treści to nie jest koniec pracy nad stroną, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego „link building”), czyli różnorodne działania związane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania linków, gdyż te nieodpowiednie adresy URL mogą poważnie zaszkodzić. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samego serwisu i odsyłają na podstrony, a także linki zewnętrzne, czyli inne źródła niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest prawidłowo, strona klienta dostaje od nich „siłę”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Takie przedsięwzięcie ma jednak swoją cenę i dopiero po ustaleniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie środki.

pozycjonowaniem Białystok

Czy są inne rozwiązania dla pozycjonowania SEO?

Pisanie treści i linkowanie, w rękach doświadczonego pozycjonera może przynieść wielkie korzyści, ale jest to niestety czasochłonny proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie zamierzonych wyników – Google może nieoczekiwanie zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba poszukać innych metod. Nasza agencja wyjątkowo szybko dostosowuje się do takich zmian, lecz wielu pozycjonerów może mieć kłopot z odnalezieniem się w nowych algorytmach. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie mają ochoty dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby momentalnie znaleźć swoją witrynę na pierwszej stronie wyszukiwarki. Czy są dostępne jakieś inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak efektywne, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najoczywistszym, ale też nieco kosztownym wyjściem, jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Osoba pozycjonowana dobiera frazy, na które strona ma być widoczna. Dzięki takiej kampanii adres strony natychmiast pokazuje się w czołówce, tuż nad „zwykłymi” wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to rewelacyjnie, takie wyjście ma swoje wady. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest podpisana jako reklama, a ogrom Internautów przeważnie nie ufa treściom sponsorowanym, więc je omija szerokim łukiem. Do tego odprowadzana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest również to, że po zrezygnowaniu z kampanii Adwords, strona klienta niemalże od razu znika ze szczytu, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na stopniowy spadek z topowych miejsc.

Mniej oczywistą metodą jest wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają media społecznościowe. Szkopuł w tym, że media społecznościowe to bardzo niepewne miejsce do poprawiania ruchu, a najmocniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się dokładnie zaplanować. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników danej strony, jest jednak szansa sukcesu dzięki korzystaniu z opcji na Facebooku promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację najlepiej oceni pozycjoner i doradzi w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tej formie.

Uwaga na nieposiadające doświadczenia agencje SEO!

Pisaliśmy już, iż dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO witryna, jest podstawą sukcesu w Internecie, tak więc byłoby błędem zawieranie współpracy z losową agencją SEO. Na rynku jest ich wiele, lecz tylko niektóre mają prawdziwe wyniki. Trzeba uważać na niedoświadczone firmy, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej niesprawdzone sposoby. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do uratowania. Rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie opracowanych działań, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować tylko sprawdzone metody.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie, dosyć niechętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca firma stale pobiera comiesięczne opłaty, demonstrując właściwie żadne lub nikłe efekty. Do tego, kiedy klient szuka później lepszej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

pozycjonowaniu Białystok

Zaufaj profesjonalistom, zaufaj naszej agencji!

Czołowa pozycja w rezultatach wyszukiwania, to fundamentalna kwestia dla każdego właściciela strony internetowej, a lekceważąc pozycjonowanie, niepotrzebnie limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże firmy działające na rynkach lokalnych decydujące się na działalność w sieci, powinny zastanowić się nad działaniami SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania będą o wiele większe, niż pieniądze inwestowane w agencję pozycjonującą oraz wszelkie kampanie marketingowe. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście do wszystkich naszych klientów, a także wieloletnie doświadczenie. Warto też dodać, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, mówiąc o skokach w wynikach wyszukiwania i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient postanowi dodać nową kategorię towarów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w innym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najdokładniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod względem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Trudno przecenić zalety, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza firma ma nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści wyróżniających się łatwością posługiwania się zarówno językiem ojczystym, jak i również językami obcymi, którzy bez większego problemu napiszą rzeczowe treści ściśle związane z tematyką strony klienta. Wiemy, że takie rozwiązanie nie tylko jest przepisem na to, by dostać się do top 10, a także przełoży się to na urozmaicenie strony ciekawymi artykułami. Dlatego też mamy pewność, co do najwyższej jakości świadczonych usług, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Białystok