Pozycjonowanie stron Bydgoszcz

Mając stronę lub sklep internetowy, trzonem sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu organicznego. Przez to, taki serwis może się powiększać – reklamodawcy sugerują ciekawsze oferty i więcej internautów ogląda produkty na Twojej domenie. Rodzi się jednak pytanie: jak zadbać o utrzymanie takiego ruchu? Co działa na to, które miejsce dana witryna zajmuje w wyszukiwarce Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani liczba wejść, ani czas obecności w branży, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. Za pierwsze miejsca w wynikach odpowiada przede wszystkim pozycjoner i stosowane przez niego metody SEO.

Z jakiego powodu wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki to sprawa istotna?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą promocję i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by samodzielnie wprowadzali adres naszej strony. W praktyce to wygląda jednak w taki sposób, że jeżeli czegoś potrzebujemy, przeważnie i tak wpisujemy zapytanie do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości faktycznego adresu. Co więcej, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy dalszych wyników niż początkowych kilka miejsc. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej responsywna czy oferuje lepsze ceny – jeśli nie pokazuje się w top 10 wyników, wielu ludzi jej po prostu nie odwiedzi.

Które czynniki wpływają na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania powinno się dostosować serwis zgodnie z algorytmami wyszukiwarki, co w języku angielskim nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, wymagana jest sprawdzona agencja SEO, która dzięki zaawansowanym działaniom zadba o szczegółowe przygotowanie witryny do zdobycia czołówek wyników. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, niemniej w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera, przynosi największe korzyści w kwestii osiągnięcia czołówki na liście rezultatów wyszukiwania.

Należyte przygotowanie witryny na działania pozycjonera, to początek sukcesu.

Aby dostosować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja zajmująca się SEO, robi na początku kompleksowy audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich elementów jak opublikowane treści, kategorie podstron, grafiki, czy długość wczytywania, ale również ewentualne braki w kodzie witryny lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Dzięki temu można zaproponować zmiany do wprowadzenia, które zwiększą efekty działań pozycjonera. Czasem są to dość duże zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym. Dlatego warto myśleć o współpracy z agencją SEO już na etapie projektowania strony, by później się takimi kwestiami nie martwić.

Potem wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których domena klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Oczywiście, im jest ich więcej, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że nasza strona będzie odpowiedzią na zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim należy się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla klienta będącego weterynarzem najbardziej optymalnie dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, kiedy właściciel strony pragnie się skupić tylko na jednym mieście lub obszarze działania. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Bydgoszcz”, „agencja SEO Bydgoszcz”, a także „pozycjonowanie stron Bydgoszcz”. Jest to znakomity sposób na pozbycie się większości konkurencji i dotarcia do określonych odbiorców (bo przecież prowadząc działalność na rynku lokalnym będzie zdecydowanie mniej firm niż na przestrzeni całego kraju).

Skontaktuj się z nami już teraz!

Jak wyglądają podstawy pozycjonowania SEO?

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i sporządzony audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednie treści, jakie pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne warunki, by dopasować się do algorytmów wyszukiwarki Google. Równocześnie powinny być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, gdyż nie można zapominać, że pojawią się na stronie klienta i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Właśnie dlatego tak ważne jest współpracowanie z dobrymi copywriterami, którzy będą w stanie zaopiekować się treściami trafiającymi na stronę klienta. Nasza agencja zatrudnia własnych copywriterów, tak więc nie mamy potrzeby zlecać pisania tekstów zewnętrznym firmom, a także mamy pewność, że klient otrzyma wysokiej jakości treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób artykułów nie oznacza końca pracy nad stroną, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego „link building”), czyli różne działania powiązane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, gdyż te niewłaściwe adresy URL mogą niepotrzebnie wpłynąć na proces pozycjonowania. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, tj. inne źródła niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie załatwione jest poprawnie, strona klienta otrzymuje od nich „moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po poznaniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie działania.

Czy są odmienne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO?

Publikowanie artykułów i linkowanie, w rękach wprawnego pozycjonera może przynieść wielkie korzyści, ale jest to niestety czasochłonny proces, trwający nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie zamierzonych wyników – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy należy poszukać innych metod. Nasza firma wyjątkowo sprawnie dostosowuje się do ewentualnych zmian, lecz wiele firm może mieć problem z odnalezieniem się w nowych algorytmach. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie mają ochoty tak długo czekać i chcieliby natychmiast znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy można znaleźć jakiekolwiek alternatywne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najłatwiejszym, ale też raczej kosztownym wyjściem, jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co jest związane z wykupieniem sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Osoba pozycjonowana wybiera słowa kluczowe, na które strona ma być promowana. Poprzez zaczęcie tego typu kampanii domena od razu pokazuje się w czołówce, tuż nad standardowymi wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to świetnie, takie wyjście ma pewne problemy. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a wielu użytkowników Internetu raczej nie ma zaufania do treści sponsorowanych. Do tego odliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest także to, że po zawieszeniu kampanii Adwords, strona klienta w mgnieniu oka spada z czołowych pozycji, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na stopniowy spadek z najwyższych miejsc.

Odmienną metodą może być wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają social media. Problem w tym, że social media to bardzo niepewne miejsce do zwiększania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają tzw. viralowe posty – coś, czego nie można dokładnie zaplanować. W przypadku popularnej tematyki danej strony, jest jednak szansa sukcesu dzięki korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni specjalista i może doradzić w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowaniem Bydgoszcz

Uwaga na niedoświadczone agencje oferujące pozycjonowanie!

Informowaliśmy wyżej, że odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO strona, to podstawa sukcesu w marketingu internetowym, tak więc pochopną decyzją byłoby rozpoczęcie współpracy z lepszą pierwszą agencją SEO. W naszym kraju funkcjonuje ich sporo, lecz tylko nieliczne mają realne wyniki. Trzeba uważać na niedoświadczone firmy, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła pomysły. Takie działania mogą wręcz zaszkodzić stronie, czyniąc ją później nie do użytku. Następstwem będzie jedynie zmiana domeny na inną – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie sprawdzonych działań, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie, rzadko dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma stale pobiera opłaty, demonstrując właściwie żadne lub nikłe efekty. Dodatkowo, kiedy klient szuka później doświadczonej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika chaos, co nie zawsze jest takie proste.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj SEOcherry

Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, to ważna kwestia dla każdego właściciela strony internetowej, a lekceważąc optymalizację SEO, bezsensownie limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże firmy lokalne decydujące się na działalność w Sieci, powinny zastanowić się nad działaniami SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania będą o wiele większe , niż pieniądze inwestowane w firmę SEO oraz wszelkie działania marketingowe. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także doświadczenie zdobywane podczas naszej pracy. Warto też dodać, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, donosząc o wzrostach i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na starcie naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najskuteczniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem pozycjonowania.

Ciężko przecenić efekty, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza firma ma nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści cechują się lekkim piórem, którzy bez większego kłopotu napiszą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką strony klienta. Wiemy, że takie połączenie nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, ale również przełoży się to na urozmaicenie strony przyciągającymi uwagę tekstami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najwyższej jakości świadczonych usług, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

pozycjonowaniu Bydgoszcz

Pozycjonowanie stron internetowych Bydgoszcz