Pozycjonowanie stron Gdańsk

Posiadając stronę lub sklep internetowy, fundamentem sukcesu jest wygenerowanie jak największego ruchu organicznego. Przez to, taka witryna może się rozwijać – reklamodawcy dostarczają lepiej płatne oferty i więcej osób ogląda produkty na Twojej domenie. Rodzi się jednak pytanie: w jaki sposób zadbać o ruch powstały na naszej stronie? Co oddziałuje na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google? Pozory mogą mylić, ale nie jest to ani ilość wejść, ani długość obecności na rynku, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. Za pierwsze miejsca w wynikach jest odpowiedzialny przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i stosowane przez niego techniki SEO.

Dlaczego wysoka pozycja w wyszukiwarce to sprawa ważna?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą promocję i przebić się do świadomości użytkowników Internetu na tyle, by bezpośrednio wprowadzali adres naszej strony. Niestety to wygląda jednak tak, że kiedy czegoś potrzebujemy, najczęściej i tak wpisujemy zapytanie do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości faktycznego adresu. Mało tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy dalszych wyników niż pierwszych kilka pozycji. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy proponuje niższe ceny – jeśli nie widnieje na wysokich pozycjach, przeważająca część użytkowników jej po prostu nie znajdzie.

Jakie czynniki mają wpływ na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania należy zoptymalizować serwis zgodnie z algorytmami wyszukiwarki, co po angielsku nazywane jest jako SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, potrzebna jest sprawdzona agencja pozycjonerów, która dzięki skutecznym technikom pozycjonującym zadba o należyte przygotowanie domeny do procesu związanego ze zdobyciem wyższych pozycji. Stanowi to złożony i stosunkowo czasochłonny proces, niemniej w rękach znającego się na swojej pracy pozycjonera, przynosi największe rezultaty w kwestii znalezienia się na wysokich miejscach na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Odpowiednie przygotowania na działania pozycjonera, to dopiero początek sukcesu.

Żeby przygotować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja odpowiadająca za SEO, wykonuje najpierw kompleksowy audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich szczegółów jak zamieszczone treści, kategorie podstron, grafiki, czy prędkość wczytywania, ale też możliwe błędy w skrypcie witryny lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zmaksymalizują efekty działań specjalisty od SEO. W niektórych przypadkach mogą to być dosyć szerokie zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym. Jest to tylko jeden z powodów, dlaczego warto zaplanować ewentualną współpracę z pozycjonerem już na etapie pierwszych projektów strony, aby później się takimi kwestiami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w wyszukiwarce. Niewątpliwie, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że nasza strona będzie odpowiedzią na zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim należy się skupić na tych najchętniej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, kiedy klient chce się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z naszej branży jako z przykładu, zamiast standardowych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Gdańsk”, „agencja SEO Gdańsk”, czy nawet „pozycjonowanie stron Gdańsk”. Jest to wysoce skuteczny sposób na pozbycie się większości konkurencji i dotarcia do wybranych odbiorców (w końcu działając na rynku stanowiącym jedno miasto będzie znacznie mniej firm niż na przestrzeni całego kraju).

Jak wyglądają podstawy pracy pozycjonera?

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i sporządzony audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Takie artykuły muszą spełniać specjalne warunki, by spełnić wymagania wyszukiwarki Google. Równocześnie muszą być także treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika, gdyż nie można zapominać, że pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą jej wizytówką. Właśnie dlatego tak ważne jest współpraca ze sprawdzonymi copywriterami, którzy zajmą się treściami trafiającymi na stronę klienta. Nasza firma zatrudnia swoich własnych pisarzy, tak więc nie musimy zlecać pisania tekstów zewnętrznym firmom, jednocześnie mając stuprocentową pewność, że klient otrzyma merytoryczne oraz wartościowe treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób treści nie oznacza końca pracy nad stroną, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego „link building”), czyli różnorodne działania związane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, ponieważ te nieodpowiednie adresy URL mogą dosyć poważnie zaszkodzić. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, a także linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest właściwie, strona klienta zyskuje od nich „moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Takie przedsięwzięcie ma jednak swoją cenę i dopiero po ustaleniu budżetu klienta można zaplanować takie środki.

pozycjonowaniem Gdańsk

Czy istnieją alternatywne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO?

Publikowanie artykułów i linkowanie, w rękach wprawnego pozycjonera przynosi znaczące korzyści, lecz jest to niestety czasochłonny proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też czynniki wydłużające zdobycie wyższych pozycji – Google może znienacka zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba poszukać innych metod. Nasza firma wyjątkowo szybko dostosowuje się do ewentualnych zmian, ale wielu pozycjonerów może mieć kłopot z odnalezieniem się w nowej sytuacji. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej niecierpliwi klienci, którzy nie mają ochoty dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby momentalnie być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy są dostępne jakieś alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najprostszym, ale też raczej drogim wyjściem, jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Klient dobiera słowa kluczowe, na które strona ma być widoczna. Dzięki takiej kampanii witryna momentalnie pokazuje się na samej górze, tuż nad „zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie wyjście ma pewne problemy. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a większość użytkowników Internetu przeważnie nie ufa treściom sponsorowanym, więc je omija szerokim łukiem. Do tego odliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najgorsze jest także to, że po zrezygnowaniu z kampanii Adwords, strona klienta momentalnie znika z czołówki, podczas gdy zaprzestanie współpracy z pozycjonerem przekłada się na powolny spadek z pierwszych miejsc.

Kolejną metodą może być skorzystanie z potęgi zasięgowej, jaką dają social media. Szkopuł w tym, że social media to niedające pewności miejsce do poprawiania ruchu, a najlepsze efekty mają tzw. viralowe posty – coś, czego nie można dokładnie ustalić. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników pozycjonowanej strony, jest jednak szansa sukcesu dzięki wykorzystaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację najlepiej oceni specjalista i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

Uwaga na niedoświadczone agencje oferujące pozycjonowanie!

Wskazaliśmy już, że poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona www, jest podstawą sukcesu w marketingu internetowym, tak więc pochopną decyzją byłoby rozpoczęcie współpracy z losową firmą pozycjonującą. Na rynku funkcjonuje ich mnóstwo, lecz tylko niektóre z nich mogą pochwalić się prawdziwymi wynikami. Należy wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej niesprawdzone pomysły. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania. Skutkiem będzie jedynie zmiana domeny na świeżą – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza firma korzysta z samodzielnie przetestowanych metod, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie, niezbyt chętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej tłumacząc nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma ciągle pobiera comiesięczne opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowaniu Gdańsk

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie

Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, to istotna kwestia dla każdego klienta, a lekceważąc pozycjonowanie, bezsensownie zmniejszamy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa działające na rynkach lokalnych decydujące się na rozwój w Internecie, powinny zastanowić się nad działaniami SEO. Zapewniamy, że dochody rodzące się z wysokich pozycji mogą być nieporównywalnie większe , niż środki inwestowane w pozycjonera oraz wszelkie kampanie marketingowe. Stawiamy na indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także wieloletnie doświadczenie. Warto też dodać, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, informując o postępach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się umieścić nową kategorię towarów w swoim sklepie, lub też umieścić nową filię w innym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na starcie naszej współpracy. Dzięki temu będziemy w stanie możliwie jak najdokładniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem pozycjonowania.

Trudno przecenić pozytywne skutki, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza agencja posiada nie tylko umiejętnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się lekkością języka, którzy bez większego kłopotu napiszą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Wiemy, że taka strategia działania nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, oraz przełoży się to na wzbogacenie strony interesującymi tekstami. Dlatego też mamy pewność, co do najwyższej jakości świadczonych usług, co również potwierdzają nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk