Pozycjonowanie stron Gdynia

Posiadając stronę lub sklep internetowy, podstawą sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu organicznego. Przez to, taki serwis może się rozrastać – reklamodawcy sugerują bardziej korzystne oferty i więcej internautów ogląda produkty na Twojej domenie. Powstaje jednak pytanie: jakim sposobem zadbać o ruch powstały na naszej stronie? Co działa na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google? Teorii jest wiele, jednak nie jest to ani ilość wyświetleń, ani długość obecności w branży, ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. Za pierwsze miejsca w wynikach odpowiedzialny jest przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i stosowane przez niego metody SEO.

Z jakiego powodu jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwarki to sprawa znacząca?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w standardową reklamę i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by bezpośrednio wprowadzali adres naszej strony. Rzeczywistość wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, na ogół kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości danego adresu. Mało tego, zwykle i tak nie sprawdzamy dalszych wyników niż pierwszych parę miejsc. Bez różnicy, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej responsywna czy proponuje lepsze ceny – jeśli nie ma jej w top 10 wyników, przeważająca część użytkowników jej po prostu nie zauważy.

Co oddziałuje na pozycję w Google’u? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania powinno się dostosować serwis według algorytmów ustalanych przez Google, co w języku angielskim nazywane jest jako SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, niezbędna jest sprawdzona agencja pozycjonująca, która dzięki sprawdzonym technikom pozycjonującym zadba o dokładne przygotowanie domeny do pozycjonowania. Jest to złożony i dość czasochłonny proces, niemniej w rękach znającego się na swojej pracy pozycjonera, przynosi największe korzyści w zakresie osiągnięcia czołówki na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Dokładne przygotowania na działania pozycjonera, to pierwszy krok do sukcesu.

Żeby przygotować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja zajmująca się SEO, przeprowadza na początku pełny audyt serwisu, aby ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich aspektów jak zamieszczone treści, podkategorie, grafiki, czy prędkość wczytywania, ale również mogące wystąpić braki w kodzie witryny lub poprawność metaopisów. Następnie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zmaksymalizują efekty działań specjalisty od SEO. W niektórych przypadkach mogą to być dosyć poważne zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą z pozycjonerem już na etapie tworzenia strony, aby później się takimi kwestiami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których domena klienta miałaby się pojawiać w wyszukiwarce. Oczywiście, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, jednak głównie trzeba się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu, dla weterynarza najlepiej dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, w przypadku gdy właściciel strony woli się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście lub obszarze działania. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z naszej branży jako z przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Gdynia”, „agencja SEO Gdynia”, również „pozycjonowanie stron Gdynia”. Jest to świetny sposób na zmniejszanie konkurencji i trafienia do określonych odbiorców (bo przecież działając lokalnie będzie znacznie mniej firm niż w całym kraju).

Jak wyglądają podstawy pracy pozycjonera?

Mając wybrane słowa kluczowe i sporządzony audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać wartościowe treści, jakie pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Teksty tworzone na potrzeby pozycjonowania muszą spełniać specjalne wymagania, by dostosować się do algorytmów wyszukiwarki Google. Jednocześnie powinny być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, gdyż nie można zapominać, że pojawią się na stronie klienta i będą służyły jako jej wizytówka. Z tego też powodu tak ważne jest nawiązanie współpracy z dobrymi copywrierami, którzy będą w stanie zaopiekować się treściami publikowanymi na witrynie klienta. Nasza firma zatrudnia własnych copywriterów, dzięki temu nie musimy zlecać pisania tekstów na zewnątrz, jednocześnie mając stuprocentową pewność, że klient otrzyma merytoryczne oraz wartościowe treści.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie oznacza końca pracy nad stroną, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (z angielskiego „link building”), czyli różnorodne działania powiązane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania linków, gdyż te niewłaściwe adresy URL mogą poważnie wpłynąć na proces pozycjonowania. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest odpowiednio, strona klienta dostaje od nich „moc”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Nie jest to jednak tanie i dopiero po poznaniu budżetu klienta da się zaplanować takie operacje.

pozycjonowaniem Gdynia

Czy istnieją odmienne metody dla pozycjonowania SEO?

Tworzenie treści i linkowanie, w rękach doświadczonego pozycjonera może przynieść znaczące korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, zabierający nawet do paru miesięcy. Są też czynniki wydłużające zdobycie zamierzonych wyników – Google może nieoczekiwanie zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba poszukać odmiennych sposobów. Nasza agencja bardzo szybko dostosowuje się do takich aktualizacji, ale wiele agencji może mieć kłopot z odnalezieniem się w nowych algorytmach. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie chcą tak długo czekać i chcieliby momentalnie znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy istnieją jakiekolwiek alternatywne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też nieco drogim rozwiązaniem, jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co wiąże się z wykupieniem sobie miejsca reklamowego w samej wyszukiwarce Google. Klient decyduje się na frazy, na które strona ma być promowana. Dzięki takiej kampanii domena momentalnie pokazuje się w czołówce, tuż nad organicznymi wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma swoje wady. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest wyraźnie oznaczona napisem REKLAMA, a większość Internautów raczej nie ma zaufania do treści sponsorowanych. Do tego odliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najgorsze jest także to, że po zrezygnowaniu z kampanii Adwords, strona klienta właściwie natychmiast znika z pierwszej strony, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją SEO przekłada się na wolniejszy spadek z topowych miejsc.

Odmienną metodą jest skorzystanie z potęgi zasięgowej, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że social media to dosyć niepewne miejsce do poprawiania ruchu, a najmocniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się dokładnie przewidzieć. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników danej strony, istnieje jednak szansa sukcesu dzięki wykorzystaniu wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni pozycjoner i doradzi w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na niedoświadczone firmy pozycjonujące!

Pisaliśmy wcześniej, iż dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO strona www, to podstawa sukcesu w marketingu internetowym, tak więc pochopną decyzją byłoby zawieranie współpracy z z brzegu pierwszą firmą pozycjonującą. W naszym kraju funkcjonuje ich wiele, lecz tylko niektóre z nich mają porządne wyniki. Trzeba uważać na niedoświadczone firmy, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej nowe sposoby. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do użytku. Skutkiem będzie jedynie zmiana domeny na nową – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie opracowanych działań, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie, dosyć niechętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma nieustannie pobiera comiesięczne opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Gdyby tego było mało, kiedy klient szuka później lepszej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że należy posprzątać pozostawiony przez poprzednika chaos, co zwykle nie jest takie łatwe.

pozycjonowaniu Gdynia

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj SEOcherry.

Wysokie pozycje w rezultatach wyszukiwania, to istotna kwestia dla każdego klienta, a lekceważąc pozycjonowanie, niepotrzebnie ograniczamy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, więc nawet nieduże firmy działające na rynkach lokalnych decydujące się na promocję w sieci, powinny zdecydowanie zastanowić się nad inwestycją w SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania będą zdecydowanie większe, niż pieniądze inwestowane w pozycjonera oraz wszelkie kampanie marketingowe. Naszym sekretem jest indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także doświadczenie zdobyte na przestrzeni wielu lat. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, donosząc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient zdecyduje się dodać nową kategorię towarów w swoim sklepie, lub też utworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najlepiej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić efekty, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza agencja ma nie tylko doświadczonych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się łatwością posługiwania się zarówno językiem ojczystym, jak i również językami obcymi, którzy bez większego problemu stworzą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Wierzymy, że taka strategia działania nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć wysokie pozycje, ale również przełoży się to na urozmaicenie strony przyciągającymi uwagę artykułami. Dlatego też mamy pewność, co do najlepszej jakości świadczonych usług, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Gdynia