Pozycjonowanie stron Kalisz

Posiadając stronę lub sklep internetowy, podstawą sukcesu jest wygenerowanie jak największego ruchu organicznego. Przez to, taki serwis może się rozrastać – reklamodawcy proponują ciekawsze oferty i więcej osób ogląda produkty na Twojej domenie. Rodzi się jednak pytanie: w jaki sposób zadbać o takie wyniki? Co działa na top 10 w wyszukiwarce Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani liczba wejść, ani długość obecności w branży, ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. Za najwyższe miejsca w wynikach odpowiedzialny jest przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i stosowane przez niego techniki SEO.

Z jakiego względu wysoka pozycja w wyszukiwarce to sprawa ważna?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną promocję i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by samodzielnie wpisywali adres naszej strony. W rzeczywistości to wygląda jednak tak, że gdy czegoś potrzebujemy, przeważnie zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości danego adresu. Co więcej, zwykle i tak nie sprawdzamy niższych wyników niż początkowych kilka pozycji. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej responsywna czy oferuje korzystniejsze ceny – jeśli nie ma jej w top 10 wyników, przeważająca część użytkowników jej po prostu nie odwiedzi.

Co oddziałuje na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania powinno się dostosować portal klienta pod algorytmy Google’a, co w języku angielskim nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, podstawą jest sprawdzona agencja pozycjonerów, która dzięki sprawdzonym narzędziom zadba o odpowiednie przygotowanie strony do procesu związanego ze zdobyciem wyższych pozycji. Jest to skomplikowany i bardzo czasochłonny proces, ale w rękach obeznanego pozycjonera, przynosi największe korzyści w zakresie pojawienia się na pierwszych miejscach na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Odpowiednie przygotowanie witryny na działania pozycjonera, to zalążek sukcesu.

By przyszykować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja odpowiadająca za SEO, wykonuje najpierw dokładny audyt serwisu, aby poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich aspektów jak opublikowane treści, kategorie podstron, grafiki, czy prędkość wczytywania, ale też mogące wystąpić niezgodności w skrypcie witryny lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można rozważyć zmiany do wdrożenia, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonera. Nieraz są to dość poważne zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Stąd też warto myśleć o ewentualnym wyborze agencji pozycjonerskiej już na etapie projektowania strony, aby później się takimi kwestiami nie martwić.

W następnej kolejności wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Rzecz jasna, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, jednak głównie należy się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu, dla weterynarza najlepiej dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, kiedy właściciel strony decyduje się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z przykładu z naszego własnego podwórka, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Kalisz”, „agencja SEO Kalisz”, a także „pozycjonowanie stron Kalisz”. Jest to wysoce skuteczny sposób na ograniczanie konkurencji i dotarcia do określonych odbiorców (w końcu działając lokalnie będzie znacznie mniej firm niż na przestrzeni całego kraju).

Jak wyglądają fundamenty pracy pozycjonera?

Posiadając wybrane słowa kluczowe i sporządzony audyt, agencja SEO zaczyna zlecać odpowiednie treści, jakie pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Teksty tworzone na potrzeby pozycjonowania muszą spełniać odpowiednie warunki, by wpasować się w algorytmy wyszukiwarki Google. Jednocześnie muszą być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, w końcu pojawią się na stronie klienta i będą jej wizytówką. Z racji tego tak ważne jest nawiązanie współpracy z dobrymi copywrierami, którzy zajmą się treściami publikowanymi na witrynie klienta. Nasza firma zatrudnia swoich własnych pisarzy, tak więc nie musimy zlecać tworzenia treści na zewnątrz, więc mamy całkowitą pewność, że nasi klienci otrzymają merytoryczne i wartościowe treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli różne działania powiązane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, gdyż te nieodpowiednie adresy URL mogą dosyć poważnie wpłynąć na proces pozycjonowania. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, a więc inne domeny niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest poprawnie, strona klienta otrzymuje od nich „siłę”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po ustaleniu budżetu klienta można zaplanować takie środki.

pozycjonowaniu Kalisz

Czy są inne metody dla pozycjonowania SEO?

Publikacja treści i linkowanie, w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi ogromne korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, trwający nawet do kilku miesięcy. Są też czynniki opóźniające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nieoczekiwanie zmienić własne algorytmy i wtedy należy poszukać nowych sposobów. Nasza firma bardzo sprawnie dostosowuje się do ewentualnych aktualizacji, ale wiele agencji może mieć kłopot z odnalezieniem się w w takich zmianach. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie mają ochoty tak długo czekać i chcieliby momentalnie znaleźć swoją witrynę na pierwszej stronie wyszukiwarki. Czy można znaleźć jakieś alternatywy? Oczywiście, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też dosyć kosztownym rozwiązaniem, jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co wiąże się z wykupieniem sobie miejsca reklamowego w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana wybiera słowa kluczowe, na które strona ma być widoczna. Dzięki temu adres strony momentalnie pokazuje się na samej górze, tuż nad organicznymi wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to znakomicie, takie wyjście ma swoje problemy. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest podpisana jako reklama, a większość Internautów przeważnie nie ufa treściom sponsorowanym, więc je omija szerokim łukiem. Do tego odprowadzana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Najgorsze jest również to, że po zawieszeniu kampanii Adwords, strona klienta w chwilę spada z pierwszej strony, podczas gdy zakończenie współpracy z pozycjonerem przekłada się na stopniowy spadek z topowych miejsc.

Kolejną metodą jest wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają media społecznościowe. Problem w tym, że social media to dosyć niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najmocniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się dokładnie przewidzieć. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników danej strony, jest jednak szansa sukcesu dzięki wykorzystaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni ekspert i pomoże podjąć decyzję w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na niedoświadczone agencje SEO!

Informowaliśmy już, iż dobrze wypozycjonowana strona www, jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, tak więc pochopną decyzją byłoby rozpoczęcie współpracy z lepszą pierwszą agencją SEO. W naszym kraju jest ich wiele, lecz tylko nieliczne mają rzeczywiste wyniki. Należy wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie działania mogą w najgorszym wypadku zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania. Rozwiązaniem będzie jedynie zmiana domeny na inną – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie opracowanych działań, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie, niezbyt chętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca agencja nieustannie pobiera comiesięczne opłaty, demonstrując właściwie żadne lub nikłe efekty. Gdyby tego było mało, kiedy klient szuka później doświadczonej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę chaos, co nie zawsze jest takie łatwe.

pozycjonowaniem Kalisz

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej agencji!

Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, to fundamentalna kwestia dla każdego przedsiębiorcy, a lekceważąc optymalizację SEO, bezsensownie limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże firmy lokalne decydujące się na promocję w Internecie, powinny przemyśleć inwestycję w SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania mogą być nieporównywalnie większe , niż środki inwestowane w firmę SEO oraz wszelkie kampanie marketingowe. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście do wszystkich naszych klientów, a także wieloletnie doświadczenie. Warto też dodać, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, donosząc o skokach w wynikach wyszukiwania i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient postanowi dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też umieścić nową filię w innym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na starcie naszej współpracy. Dzięki temu będziemy w stanie możliwie jak najdokładniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić efekty, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza agencja posiada nie tylko doświadczonych pozycjonerów, ale także pisarzy treści cechują się łatwością posługiwania się zarówno językiem ojczystym, jak i również językami obcymi, którzy bez większego problemu napiszą rzeczowe treści, ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Wierzymy, że taka strategia działania nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, a także przełoży się to na urozmaicenie strony interesującymi tekstami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najwyższej jakości świadczonych usług, co również potwierdzają nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Kalisz