Pozycjonowanie stron Katowice

Mając stronę lub sklep internetowy, fundamentem powodzenia jest wygenerowanie jak największego ruchu organicznego. Dzięki temu, taki serwis może się rozwijać – reklamodawcy dostarczają lepiej płatne oferty i więcej osób ogląda produkty na Twojej domenie. Powstaje tutaj pytanie: jakim sposobem zadbać o taki ruch? Co ma wpływ na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani ilość odwiedzin, ani długość obecności w branży, ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. Za pierwsze miejsca w wynikach jest odpowiedzialny przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i stosowane przez niego tajniki SEO.

Z jakiego względu jak najwyższe miejsce w Google’u to sprawa ważna?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by samodzielnie wprowadzali adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak w taki sposób, że jeżeli czegoś potrzebujemy, najczęściej i tak wpisujemy zapytanie do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości danego adresu. Co więcej, zwykle raczej nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż pierwszych parę pozycji. Nieistotne, czy strona danego sklepu prezentuje się lepiej, jest bardziej responsywna czy proponuje niższe ceny – jeśli nie widnieje w czołówce wyników, przeważająca część Internautów jej po prostu nie dostrzeże.

Co oddziałuje na miejsce w Google’u? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować stronę zgodnie z algorytmami wyszukiwarki, co z angielskiego nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, niezbędna jest sprawdzona agencja pozycjonerska, która dzięki działającym narzędziom zadba o kompleksowe przygotowanie strony www do zdobycia czołówek wyników. Jest to skomplikowany i dość czasochłonny proces, lecz w rękach znającego się na swojej pracy pozycjonera, przynosi wymierne rezultaty w kwestii pojawienia się na pierwszych miejscach na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Właściwe przygotowania żeby znaleźć się na pierwszym miejscu, to początek sukcesu.

Chcąc dostosować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja odpowiadająca za SEO, przeprowadza na początku pełny audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich szczegółów jak jakość zamieszczonych treści, kategorie podstron, obrazki, czy długość wczytywania, ale też ewentualne mankamenty w skrypcie strony lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Po takim audycie można zaproponować zmiany do wdrożenia, które zwiększą efekty działań specjalisty od SEO. W niektórych przypadkach mogą to być dosyć poważne zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Jest to tylko jeden z powodów, dlaczego warto zastanowić się nad współpracą z pozycjonerem już na etapie pierwszych projektów strony, żeby później się takimi rzeczami nie przejmować.

Potem wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Niewątpliwie, im jest ich więcej, tym większa szansa, że nasza strona będzie odpowiedzią na zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim trzeba się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, kiedy właściciel strony woli się skupić tylko na jednym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z przykładu z naszego własnego podwórka, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, naszą uwagę skupilibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Katowice”, „agencja SEO Katowice”, czy nawet „pozycjonowanie stron Katowice”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji i trafienia do konkretnych odbiorców (bo przecież działając na rynku stanowiącym jedno miasto będzie znacznie mniej firm niż w całej Polsce).

Jak wyglądają filary pracy pozycjonera?

Mając wybrane słowa kluczowe i sporządzony audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednie treści, jakie pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wytyczne, by dopasować się do algorytmów wyszukiwarki Google. Równocześnie powinny być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, w końcu pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą jej wizytówką. Z tego też powodu tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy zajmą się treściami publikowanymi na witrynie klienta. Nasza agencja zatrudnia swoich własnych pisarzy, tak więc nie zlecamy tworzenia treści na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie artykułów.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego „link building”), czyli wielorakie działania związane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, gdyż te niewłaściwe adresy URL mogą niepotrzebnie utrudnić pozycjonowanie. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samego serwisu i odsyłają na podstrony, a także linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest właściwie, strona klienta zyskuje od nich „siłę”, dzięki której wskakuje na jeszcze wyższe pozycje. Takie przedsięwzięcie ma jednak swoją cenę i dopiero po określeniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie środki.

pozycjonowaniem Katowice

Czy istnieją alternatywne metody dla pozycjonowania SEO?

Tworzenie artykułów i linkowanie, w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi wielkie korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności opóźniające zdobycie wyższych pozycji – Google może nieoczekiwanie zmienić własne algorytmy i wtedy pozycjoner zmuszony jest poszukać innych metod. Nasza agencja bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, ale wiele firm może mieć problem z odnalezieniem się w w takich zmianach. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie chcą dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby natychmiast znaleźć swoją witrynę na pierwszej stronie wyszukiwarki. Czy istnieją jakiekolwiek alternatywy? Oczywiście, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też dosyć drogim wyjściem, jest możliwość skorzystania z kampanii Google Adwords, co wiąże się z wykupieniem sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Klient wybiera frazy, na które strona ma być widoczna. Poprzez zaczęcie tego typu kampanii adres strony momentalnie pokazuje się w czołówce, tuż nad „zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma swoje wady. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest oznaczona jako reklama, a wielu Internautów treści sponsorowane raczej omija szerokim łukiem. Do tego odliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Najgorsze jest także to, że po zawieszeniu kampanii Adwords, strona klienta momentalnie spada ze szczytu, podczas gdy zerwanie współpracy z pozycjonerem przekłada się na stopniowy spadek z pierwszych miejsc.

Inną metodą może być wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Sęk w tym, że media społecznościowe to dosyć niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają tzw. viralowe posty – coś, czego nie da się dokładnie zaplanować. W przypadku popularnej tematyki danej strony, istnieje jednak szansa sukcesu przy wykorzystaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. W takim wypadku sytuację odpowiednio oceni pozycjoner i doradzi w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na nieposiadające doświadczenia firmy pozycjonujące!

Pisaliśmy wcześniej, iż poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona, jest podstawą sukcesu w marketingu internetowym, tak więc złym posunięciem byłoby rozpoczęcie współpracy z z brzegu pierwszą agencją SEO. Na rynku funkcjonuje ich mnóstwo, lecz tylko niektóre z nich mają prawdziwe wyniki. Trzeba uważać na nieprofesjonalne firmy, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła pomysły. Takie działania mogą wręcz zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do uratowania. Rozwiązaniem będzie niestety zmiana domeny na inną – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie sprawdzonych metod, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone sposoby pozycjonowania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie, nieczęsto dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma ciągle pobiera opłaty, demonstrując właściwie żadne lub nikłe efekty. Gdyby tego było mało, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika chaos, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowaniu Katowice

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej agencji!

Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, to fundamentalna kwestia dla każdego przedsiębiorcy, a lekceważąc optymalizację SEO, bez potrzeby ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże przedsiębiorstwa działające na rynkach lokalnych decydujące się na marketing za pomocą Internetu, powinny przemyśleć SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania mogą być o wiele większe , niż pieniądze inwestowane w agencję pozycjonującą oraz wszelkie kampanie marketingowe. Stawiamy na indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także doświadczenie zdobyte na przestrzeni wielu lat. Ważnym jest też to, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, pisząc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient zdecyduje się dołożyć nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też umieścić nową filię w kolejnym mieście – takimi rzeczami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy w stanie możliwie jak najdokładniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod względem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić efekty, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza firma ma nie tylko fachowych pozycjonerów, ale także copywriterów wyróżniają się lekkim piórem, którzy bez większego problemu napiszą rzeczowe treści ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Wierzymy, że takie połączenie nie tylko pozwoli dostać się do top 10, oraz przełoży się to na urozmaicenie strony przyciągającymi uwagę tekstami. Dlatego też mamy pewność, co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Katowice