Pozycjonowanie stron Kraków

Prowadząc stronę lub sklep w Internecie, fundamentem sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu organicznego. Przez to, taki serwis może się rozszerzać – reklamodawcy dostarczają lepiej płatne oferty i więcej internautów ogląda produkty na Twojej domenie. Rodzi się jednak pytanie: jak zadbać o takie liczby wyświetleń? Co działa na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania Google? Teorii jest wiele, jednak nie jest to ani liczba wejść, ani długość obecności na rynku, ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. Za czołowe miejsca w wynikach odpowiada przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i stosowane przez niego tajniki SEO.

Dlaczego wysokie miejsce w wynikach wyszukiwarki to sprawa istotna?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by samodzielnie wpisywali adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak w taki sposób, że gdy czegoś potrzebujemy, przeważnie korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Do tego, zwykle raczej nie sprawdzamy niższych wyników niż początkowych kilka miejsc. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy ma niższe ceny – jeśli nie widnieje na wysokich pozycjach, większość użytkowników jej po prostu nie znajdzie.

Jakie czynniki mają wpływ na pozycję w Google’u? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować serwis pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest jako SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, niezbędna jest sprawdzona agencja pozycjonerska, która dzięki odpowiednim metodom zadba o dokładne przygotowanie strony do procesu związanego z osiągnięciem wyższych pozycji. Jest to kompleksowy i bardzo czasochłonny proces, lecz w rękach doświadczonego pozycjonera, przynosi największe efekty w zakresie osiągnięcia czołówki na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Dokładne przygotowania aby osiągnąć wysokie pozycje, to dopiero początek sukcesu.

Aby przyszykować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja odpowiadająca za SEO, przeprowadza najpierw kompleksowy audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich elementów jak zamieszczone treści, kategorie podstron, grafiki, czy czas ładowania, ale również możliwe mankamenty w skrypcie strony lub poprawność metaopisów. Dopiero wtedy można zaproponować zmiany do wdrożenia, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonera. Zdarza się, że są to dość znaczące zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Warto więc zastanowić się nad współpracą z pozycjonerem już na etapie tworzenia strony, by później się takimi kwestiami nie przejmować.

Następnie wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Rzecz jasna, im jest ich więcej, tym większa szansa, że trafimy w zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim należy się skupić na tych najchętniej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla klienta będącego weterynarzem najlepiej dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, jeśli osoba pozycjonowana woli się skupić wyłącznie na jednym mieście lub obszarze działania. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z naszej branży jako z przykładu, zamiast standardowych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Kraków”, „agencja SEO Kraków”, a także „pozycjonowanie stron Kraków”. Jest to wysoce skuteczny sposób na ograniczanie konkurencji i dotarcia do wybranych odbiorców (niewątpliwie działając lokalnie będzie zdecydowanie mniej firm niż w całej Polsce).

Jak wyglądają filary pracy pozycjonera?

Posiadając wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać odpowiednie treści, jakie pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Takie artykuły muszą spełniać specjalne wytyczne, by wpasować się w algorytmy wyszukiwarki Google. Równocześnie muszą być także treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika, przecież pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest współpraca ze sprawdzonymi copywriterami, którzy zajmą się treściami publikowanymi na witrynie klienta. Nasza agencja zatrudnia własnych copywriterów, dzięki temu nie musimy zlecać pisania tekstów zewnętrznym firmom, jednocześnie mając stuprocentową pewność, że klient otrzyma merytoryczne oraz wartościowe treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób tekstów nie oznacza końca pracy nad stroną, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (z angielskiego „link building”), czyli rozmaite działania związane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, gdyż te źle dobrane adresy URL mogą mocno zaszkodzić. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samego serwisu i odsyłają na podstrony, a także linki zewnętrzne, czyli inne domeny niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest odpowiednio, strona klienta dostaje od nich „moc”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po określeniu budżetu klienta da się zaplanować takie działania.

pozycjonowaniu Kraków

Czy są inne alternatywy dla klasycznej optymalizacji SEO?

Publikacja tekstów i linkowanie, w rękach wprawnego pozycjonera przynosi ogromne korzyści, lecz jest to niestety czasochłonny proces, zabierający nawet do paru miesięcy. Są też przypadki wydłużające zdobycie wyższych pozycji – Google może nagle zmienić swoje algorytmy i wtedy pozycjoner zmuszony jest poszukać innych sposobów. Nasza firma wyjątkowo szybko dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele agencji może mieć kłopot z odnalezieniem się w zupełnie nowej sytuacji. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej niecierpliwi klienci, którzy nie chcą tak długo czekać i chcieliby od razu znaleźć swoją witrynę na pierwszej stronie wyszukiwarki. Czy istnieją jakieś inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak efektywne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najłatwiejszym, ale też raczej drogim rozwiązaniem, jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co jest związane z wykupieniem sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana decyduje się na słowa kluczowe, na które strona ma być promowana. Poprzez zaczęcie tego typu kampanii adres strony momentalnie pokazuje się w czołówce, tuż nad „zwykłymi” wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma pewne problemy. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest oznaczona jako reklama, a ogrom Internautów przeważnie nie ufa treściom sponsorowanym, więc je omija szerokim łukiem. Do tego odliczana jest mała opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najbardziej uciążliwe jest także to, że po zrezygnowaniu z kampanii Adwords, strona klienta momentalnie znika z czołówki, podczas gdy zakończenie współpracy z agencją SEO przekłada się na powolny spadek z najwyższych miejsc.

Kolejną metodą jest wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Szkopuł w tym, że media społecznościowe to dosyć niepewne miejsce do zwiększania ruchu, a najlepsze efekty mają tzw. viralowe posty – coś, czego nie można dokładnie ustalić. W przypadku popularnej tematyki danej strony, jest jednak szansa sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni ekspert i doradzi w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na niedoświadczone agencje oferujące pozycjonowanie!

Informowaliśmy wcześniej, iż poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona, to podstawa sukcesu w Internecie, tak więc złym posunięciem byłoby zawieranie współpracy z losową agencją SEO. Na rynku funkcjonuje ich wiele, lecz tylko niektóre z nich mogą pochwalić się rzeczywistymi wynikami. Należy wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła pomysły. Takie metody mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do użytku. Skutkiem będzie jedynie zmiana domeny na inną – a tego nikt by nie chciał. Nasza firma korzysta z samodzielnie opracowanych metod, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone sposoby pozycjonowania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie, rzadko dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej tłumacząc niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca firma stale pobiera comiesięczne opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Do tego, kiedy klient poszukuje później uczciwej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że będzie trzeba uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

pozycjonowaniem Kraków

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej firmie

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, to dosyć istotna kwestia dla każdego przedsiębiorcy, a lekceważąc pozycjonowanie, bezsensownie ograniczamy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże przedsiębiorstwa działające na rynkach lokalnych decydujące się na rozwój w Internecie, powinny zastanowić się nad działaniami SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania będą zdecydowanie większe , niż pieniądze inwestowane w firmę SEO oraz wszelkie działania marketingowe. Naszym sekretem jest indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także doświadczenie zdobywane podczas naszej pracy. Ważnym jest też to, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, informując o wzrostach i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też umieścić nową filię w innym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najlepiej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod względem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić zalety, jakie niesie za sobą optymalizacja SEO stron. Nasza agencja posiada nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści wyróżniają się lekkością języka, którzy bez większego problemu napiszą rzeczowe treści ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Wiemy, że takie połączenie nie tylko pozwoli zdobyć wysokie pozycje, a także przełoży się to na wzbogacenie strony interesującymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, co również mogą potwierdzić nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Kraków