Pozycjonowanie stron Łódź

Posiadając stronę lub sklep internetowy, fundamentem powodzenia jest wygenerowanie jak największego ruchu organicznego. Przez to, taka strona może się powiększać – reklamodawcy dostarczają bardziej korzystne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty na Twojej domenie. Powstaje tutaj pytanie: jak zadbać o ruch powstały na naszej stronie? Co oddziałuje na to, które miejsce dana witryna zajmuje w wyszukiwarce Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani ilość wejść, ani czas obecności na rynku, ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. Za czołówkę w wynikach jest odpowiedzialny przede wszystkim pozycjoner i stosowane przez niego techniki SEO.

Z jakiego powodu jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce to sprawa istotna?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą promocję i przebić się do świadomości Internauty na tyle, by samodzielnie wpisywał adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak w taki sposób, że gdy czegoś potrzebujemy, zwykle i tak korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Do tego, zwykle raczej nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż początkowych parę pozycji. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy proponuje korzystniejsze ceny – jeśli nie ma jej na wysokich pozycjach, przeważająca część ludzi jej po prostu nie dostrzeże.

Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania należy przekształcić daną witrynę pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, potrzebna jest sprawdzona agencja pozycjonująca, która dzięki skutecznym metodom zadba o szczegółowe przygotowanie domeny do zdobycia czołówek wyników. Stanowi to skomplikowany i bardzo czasochłonny proces, ale w rękach znającego się na swojej pracy pozycjonera, przynosi wymierne korzyści w kwestii znalezienia się na szczycie listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Należyte przygotowanie domeny do procesu pozycjonowania, to dopiero początek sukcesu.

Chcąc przyszykować stronę internetową do kampanii SEO, agencja zajmująca się SEO, przeprowadza w pierwszej kolejności pełny audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich szczegółów jak opublikowane treści, podkategorie, grafiki, czy prędkość wczytywania, ale też ewentualne niezgodności w skrypcie strony lub poprawność metaopisów. Dzięki temu można zaproponować zmiany do zaimplementowania, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonerskich. W niektórych przypadkach mogą to być dosyć poważne zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Dlatego warto zaplanować ewentualną współpracę z pozycjonerem już na etapie projektowania strony, żeby później się takimi kwestiami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Oczywiście, im jest ich więcej, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że trafimy w zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim trzeba się skupić na tych najchętniej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla weterynarza najbardziej optymalnie dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, kiedy właściciel strony chce się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście lub obszarze działania. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, naszą uwagę skupilibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Łódź”, „agencja SEO Łódź”, czy nawet „pozycjonowanie stron Łódź”. Jest to świetny sposób na ograniczanie konkurencji i dotarcia do wybranych odbiorców (bo przecież prowadząc działalność na rynku lokalnym będzie zdecydowanie mniej firm niż w całym kraju).

Jak wyglądają fundamenty optymalizacji stron?

Mając wybrane słowa kluczowe i sporządzony audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać odpowiednie treści, które pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dostosować się do algorytmów Google’a. Równocześnie muszą być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, w końcu pojawią się na stronie klienta i będą służyły jako jej wizytówka. Z racji tego tak ważne jest nawiązanie współpracy z dobrymi copywrierami, którzy zajmą się treściami trafiającymi na stronę klienta. Nasza agencja zatrudnia własnych pisarzy, dzięki temu nie musimy zlecać pisania tekstów zewnętrznym agencjom, więc mamy całkowitą pewność, że nasi klienci otrzymają merytoryczne i wartościowe treści.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (z angielskiego „link building”), czyli różne działania powiązane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania linków, gdyż te nieodpowiednie adresy URL mogą dosyć poważnie wpłynąć na proces pozycjonowania. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, a także linki zewnętrzne, czyli inne domeny niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest poprawnie, strona klienta zyskuje od nich „moc”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Takie przedsięwzięcie ma jednak swoją cenę i dopiero po określeniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie działania.

pozycjonowaniem Łódź

Czy istnieją alternatywne metody dla pozycjonowania SEO?

Publikacja treści i linkowanie, w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera może przynieść ogromne korzyści, lecz jest to niestety wymagający czasu proces, trwający nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy należy poszukać odmiennych sposobów. Nasza agencja wyjątkowo szybko dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele firm może mieć problem z odnalezieniem się w zupełnie nowej sytuacji. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej zniecierpliwieni właściciele stron, którzy nie mają ochoty tyle czekać i chcieliby od razu znaleźć swoją witrynę na pierwszej stronie wyszukiwarki. Czy są dostępne jakiekolwiek alternatywne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najłatwiejszym, ale też dosyć kosztownym wyjściem, jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co jest związane z wykupieniem sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Klient decyduje się na słowa kluczowe, na które strona ma być promowana. Dzięki takiej kampanii witryna natychmiast pokazuje się na samej górze, tuż nad „zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to świetnie, takie rozwiązanie ma swoje wady. Przede wszystkim obok strony pojawia się oznaczenie REKLAMA, a większość Internautów treści sponsorowane raczej omija szerokim łukiem. Do tego odprowadzana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najgorsze jest także to, że po zakończeniu kampanii Adwords, strona klienta niemalże od razu znika z czołówki, podczas gdy zakończenie współpracy z pozycjonerem przekłada się na stopniowy spadek z topowych miejsc.

Kolejną metodą jest skorzystanie z potęgi zasięgów, jaką dają social media. Szkopuł w tym, że media społecznościowe to niedające pewności miejsce do poprawiania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają tzw. viralowe posty – coś, czego nie można dokładnie ustalić ani przewidzieć. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników danej strony, istnieje jednak szansa sukcesu przy korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni specjalista i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na niedoświadczone agencje oferujące pozycjonowanie!

Informowaliśmy wcześniej, iż poprawnie wypozycjonowana witryna, to podstawa sukcesu w marketingu internetowym, tak więc pochopną decyzją byłoby nawiązanie współpracy z losową firmą pozycjonującą. Na rynku jest ich mnóstwo, lecz tylko nieliczne mają realne wyniki. Trzeba uważać na nieprofesjonalne firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej niesprawdzone sposoby. Takie działania mogą wręcz zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania. Następstwem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie przetestowanych metod, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować jedynie sprawdzone sposoby pozycjonowania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym okresie, nieczęsto dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma stale pobiera opłaty, demonstrując właściwie żadne lub nikłe efekty. Dodatkowo, kiedy klient szuka później dobrej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że należy posprzątać pozostawiony przez poprzednią firmę chaos, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowaniu Łódź

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej agencji

Wysoka pozycja w rezultatach wyszukiwania, to ważna kwestia dla każdego właściciela firmy funkcjonującej w Internecie, a lekceważąc pozycjonowanie, bezsensownie zmniejszamy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne decydujące się na promocję w sieci, powinny zdecydowanie zastanowić się nad inwestycją w SEO. Zapewniamy, że dochody rodzące się z wysokich pozycji mogą być nieporównywalnie większe , niż środki inwestowane w firmę SEO oraz wszelkie kampanie marketingowe. Stawiamy na indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także stały rozwój oraz zdobywanie nowych doświadczeń i umiejętności. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, pisząc o wzrostach i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient postanowi dołożyć nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też umieścić nową filię w innym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy w stanie możliwie jak najdokładniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić pozytywne skutki, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza firma ma nie tylko doświadczonych pozycjonerów, ale także pisarzy treści wyróżniają się łatwością posługiwania się zarówno językiem ojczystym, jak i również językami obcymi, którzy bez większego kłopotu napiszą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Wiemy, że taka strategia działania nie tylko jest przepisem na to, by dostać się do top 10, a także przełoży się to na wzbogacenie strony interesującymi tekstami. Dlatego też mamy pewność, co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Łódź