Pozycjonowanie stron Lublin

Prowadząc stronę lub sklep internetowy, trzonem sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu organicznego. Przez to, taka strona może się rozrastać – reklamodawcy dostarczają bardziej korzystne oferty i więcej internautów ogląda produkty na Twojej domenie. Pozostaje jednak pytanie: jakim sposobem zadbać o utrzymanie takiego ruchu? Co działa na to, które miejsce dana witryna zajmuje w wyszukiwarce Google? Wbrew pozorom nie jest to ani liczba wyświetleń, ani długość obecności na rynku, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. Za pierwsze miejsca w wynikach odpowiedzialny jest przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i stosowane przez niego metody SEO.

Dlaczego wysoka pozycja w wyszukiwarce to kwestia znacząca?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by samodzielnie wprowadzali adres naszej strony. W rzeczywistości to wygląda jednak tak, że jeśli czegoś potrzebujemy, najczęściej zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości danego adresu. Mało tego, zwykle i tak nie sprawdzamy niższych wyników niż początkowych kilka pozycji. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej intuicyjna czy ma korzystniejsze ceny – jeśli nie pokazuje się w top 10 wyników, przeważająca część ludzi jej po prostu nie dojrzy.

Jakie czynniki mają wpływ na miejsce w Google’u? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania trzeba dostosować portal klienta zgodnie z algorytmami wyszukiwarki, co po angielsku nazywane jest jako SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, potrzebna jest sprawdzona agencja pozycjonerów, która dzięki zaawansowanym działaniom zadba o dokładne przygotowanie witryny do pozycjonowania. Stanowi to złożony i bardzo czasochłonny proces, lecz w rękach obeznanego pozycjonera, przynosi największe korzyści w kwestii osiągnięcia czołówki na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Właściwe przygotowanie witryny żeby znaleźć się na pierwszym miejscu, to pierwszy krok do sukcesu.

Aby przygotować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja odpowiadająca za SEO, wykonuje najpierw pełny audyt serwisu, aby ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich aspektów jak opublikowane treści, kategorie podstron, grafiki, czy czas ładowania, ale też mogące wystąpić braki w kodzie witryny lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można rozważyć zmiany do zaimplementowania, które poprawią efekty działań specjalisty od SEO. Nieraz mogą to być dosyć znaczące zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym. Jest to tylko jeden z powodów, dlaczego warto myśleć o pozycjonowaniu już na etapie tworzenia strony, żeby później się takimi kwestiami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Niewątpliwie, im jest ich więcej, tym większa szansa, że trafimy w zapytanie Internauty, jednak głównie trzeba się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu, dla lekarza weterynarii najlepiej dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, jeśli klient woli się skupić tylko na pojedynczym mieście lub obszarze działania. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z przykładu z naszej branży, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, naszą uwagę skupilibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Lublin”, „agencja SEO Lublin”, a także „pozycjonowanie stron Lublin”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji i trafienia do konkretnych odbiorców (niewątpliwie działając na rynku stanowiącym jedno miasto będzie znacznie mniej firm niż w całym kraju).

Jak wyglądają filary optymalizacji stron?

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna opracowywać odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Teksty tworzone na potrzeby pozycjonowania muszą spełniać odpowiednie wymagania, by spełnić wymagania wyszukiwarki Google. Równocześnie powinny być także treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika, w końcu pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest współpraca ze sprawdzonymi copywriterami, którzy będą w stanie zaopiekować się treściami umieszczanymi na stronie klienta. Nasza agencja zatrudnia własnych copywriterów, dzięki temu nie mamy potrzeby zlecać pisania tekstów na zewnątrz, a także mamy pewność, że klient otrzyma wysokiej jakości treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób artykułów nie oznacza końca pracy nad stroną, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego „link building”), czyli wielorakie działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, ponieważ te źle dobrane adresy URL mogą poważnie zaszkodzić. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, a także linki zewnętrzne, tj. inne źródła niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest odpowiednio, strona klienta zyskuje od nich „moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Takie przedsięwzięcie ma jednak swoją cenę i dopiero po poznaniu budżetu klienta można zaplanować takie środki.

pozycjonowaniem Lublin

Czy są odmienne metody dla pozycjonowania SEO?

Publikacja artykułów i linkowanie, w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi znaczące korzyści, lecz jest to niestety wymagający czasu proces, zajmujący nawet do kilku miesięcy. Są też przypadki opóźniające zdobycie zamierzonych wyników – Google może znienacka zmienić swoje algorytmy i wtedy pozycjoner zmuszony jest poszukać nowych metod. Nasza agencja bardzo szybko dostosowuje się do ewentualnych aktualizacji, lecz wielu pozycjonerów może mieć problem z odnalezieniem się w takich zmianach. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie mają ochoty dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby natychmiast znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy są dostępne jakieś alternatywne rozwiązania? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najłatwiejszym, ale też raczej drogim wyjściem, jest możliwość skorzystania z kampanii Google Adwords, co jest związane z wykupieniem sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Osoba pozycjonowana dobiera frazy, na które strona ma być widoczna. Dzięki takiej kampanii domena momentalnie pokazuje się na samym początku, tuż nad organicznymi wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie rozwiązanie ma swoje problemy. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest oznaczona jako reklama, a wielu Internautów przeważnie nie ufa treściom sponsorowanym, więc je omija szerokim łukiem. Do tego odliczana jest mała opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Nieprzyjemne jest także to, że po zakończeniu kampanii Adwords, strona klienta w chwilę spada z czołowych pozycji, podczas gdy zakończenie współpracy z pozycjonerem przekłada się na stopniowe znikanie z topowych miejsc.

Inną metodą może być skorzystanie z potęgi docierania do targetu, jaką dają media społecznościowe. Szkopuł w tym, że media społecznościowe to wyjątkowo niepewne miejsce do zwiększania ruchu, a najmocniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie można dokładnie ustalić. W przypadku popularnej tematyki danej strony, istnieje jednak szansa sukcesu dzięki wykorzystaniu opcji na Facebooku promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację najlepiej oceni pozycjoner i doradzi w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

Uwaga na nieposiadające doświadczenia firmy pozycjonujące!

Wskazaliśmy wyżej, iż poprawnie wypozycjonowana witryna, to podstawa sukcesu w Internecie, tak więc złym posunięciem byłoby rozpoczęcie współpracy z losową agencją SEO. Na rynku jest ich sporo, lecz tylko niektóre z nich mogą pochwalić się prawdziwymi wynikami. Należy uważać na niedoświadczone firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej niesprawdzone sposoby. Takie działania mogą wręcz zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do uratowania. Rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie opracowanych metod, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu możemy zaoferować tylko sprawdzone rozwiązania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie, nieczęsto dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej tłumacząc niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa agencja ciągle pobiera opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później dobrej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że posprzątać pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

pozycjonowaniu Lublin

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej agencji

Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, to ważna kwestia dla każdego klienta, a lekceważąc pozycjonowanie, niepotrzebnie limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże firmy lokalne decydujące się na promocję w sieci, powinny przemyśleć inwestycję w SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania będą nieporównywalnie większe , niż pieniądze inwestowane w agencję pozycjonującą oraz wszelkie kampanie marketingowe. Naszym sekretem jest indywidualne podejście do wszystkich naszych klientów, a także doświadczenie zdobywane podczas naszej pracy. Warto też dodać, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, mówiąc o skokach w wynikach wyszukiwania i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się dołożyć nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najskuteczniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem pozycjonowania.

Trudno przecenić zalety, jakie niesie za sobą optymalizacja SEO stron. Nasza firma posiada nie tylko fachowych pozycjonerów, ale także pisarzy treści wyróżniają się lekkością języka, którzy bez większego kłopotu napiszą rzeczowe treści ściśle związane z tematyką strony klienta. Wierzymy, że takie rozwiązanie nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, ale również przełoży się to na urozmaicenie strony interesującymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Lublin