Pozycjonowanie stron Płock

Posiadając stronę lub sklep internetowy, trzonem sukcesu jest wygenerowanie jak największego ruchu organicznego. Przez to, taka witryna może się powiększać – reklamodawcy sugerują bardziej korzystne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty na Twojej domenie. Rodzi się w tym miejscu pytanie: jakim sposobem zadbać o utrzymanie takiego ruchu? Co działa na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google? Wbrew pozorom nie jest to ani liczba odwiedzin, ani czas obecności na rynku, ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. Za czołowe miejsca w wynikach odpowiada przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i stosowane przez niego metody SEO.

Dlaczego wysokie miejsce w wyszukiwarce to kwestia ważna?

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by sami wpisywali adres naszej strony. W praktyce to wygląda jednak w taki sposób, że gdy czegoś potrzebujemy, przeważnie i tak korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Mało tego, zwykle i tak nie sprawdzamy niższych wyników niż początkowych kilka pozycji. Bez różnicy, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej responsywna czy proponuje niższe ceny – jeśli nie pokazuje się w top 10 wyników, większość Internautów jej po prostu nie znajdzie.

Co wpływa na pozycję w Google’u? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować daną witrynę zgodnie z algorytmami wyszukiwarki, co po angielsku nazywane jest jako SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, podstawą jest sprawdzona agencja pozycjonerska, która dzięki sprawdzonym narzędziom zadba o dokładne przygotowanie witryny do procesu związanego z osiągnięciem wyższych pozycji. Jest to skomplikowany i dość czasochłonny proces, jednak w rękach obeznanego pozycjonera, przynosi wymierne efekty w zakresie osiągnięcia czołówki na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Właściwe przygotowanie witryny żeby znaleźć się na pierwszym miejscu, to początek sukcesu.

Żeby przygotować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja zajmująca się SEO, przeprowadza na początku kompleksowy audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich szczegółów jak opublikowane treści, kategorie podstron, obrazki, czy czas ładowania, ale również możliwe mankamenty w kodzie witryny lub poprawność metaopisów. Po takim audycie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zmaksymalizują efekty działań specjalisty od SEO. Nieraz mogą to być dosyć duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym. Warto więc myśleć o współpracy z agencją SEO już na etapie tworzenia strony, by później się takimi rzeczami nie przejmować.

Potem wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pojawiać w Google’u. Rzecz jasna, im jest ich więcej, tym większa szansa, że nasza witryna znajdzie się na liście odpowiedzi na zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim trzeba się skupić na tych najchętniej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy w stylu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, w przypadku gdy właściciel strony pragnie się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, naszą uwagę skupilibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Płock”, „agencja SEO Płock”, a także „pozycjonowanie stron Płock”. Jest to wysoce skuteczny sposób na ograniczanie konkurencji i dotarcia do określonych odbiorców (niewątpliwie prowadząc działalność na rynku lokalnym będzie zdecydowanie mniej firm niż w całym kraju).

Jak wyglądają podstawy optymalizacji stron?

Posiadając wybrane frazy i sporządzony audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć wartościowe treści, które pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Takie artykuły muszą spełniać specjalne wymagania, by spełnić wymagania Google’a. Równocześnie muszą być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, przecież pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą jej wizytówką. Z racji tego tak ważne jest współpracowanie z dobrymi copywriterami, którzy zajmą się treściami publikowanymi na witrynie klienta. Nasza firma zatrudnia własnych copywriterów, tak więc nie zlecamy tworzenia treści zewnętrznym agencjom, więc mamy całkowitą pewność, że nasi klienci otrzymają merytoryczne i wartościowe treści.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób treści to nie jest koniec pracy nad stroną, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli różnorodne działania związane z optymalizowaniem poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, ponieważ te źle dobrane adresy URL mogą mocno wpłynąć na proces pozycjonowania. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, a więc inne domeny niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest prawidłowo, strona klienta zyskuje od nich „siłę”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe pozycje. Nie jest to jednak tanie i dopiero po określeniu budżetu klienta da się zaplanować takie środki.

pozycjonowaniem Płock

Czy istnieją odmienne metody dla klasycznej optymalizacji SEO?

Publikowanie treści i linkowanie, w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi znaczące korzyści, ale jest to niestety wymagający czasu proces, zajmujący nawet do kilku miesięcy. Są też przypadki wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może znienacka zmienić własne algorytmy i wtedy należy poszukać odmiennych metod. Nasza agencja bardzo sprawnie dostosowuje się do ewentualnych zmian, ale wielu pozycjonerów może mieć kłopot z odnalezieniem się w nowych algorytmach. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie chcą dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby natychmiast być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy można znaleźć jakiekolwiek alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najłatwiejszym, ale też dosyć kosztownym rozwiązaniem, jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Osoba pozycjonowana wybiera słowa kluczowe, na które strona ma być promowana. Dzięki temu domena natychmiast pokazuje się na samym czele, tuż nad standardowymi wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie rozwiązanie ma pewne problemy. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a większość użytkowników Internetu przeważnie nie ufa treściom sponsorowanym, więc je omija szerokim łukiem. Do tego naliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najgorsze jest także to, że po zrezygnowaniu z kampanii Adwords, strona klienta niemalże od razu spada ze szczytu, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją SEO przekłada się na powolny spadek z topowych miejsc.

Mniej oczywistą metodą może być skorzystanie z potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Problem w tym, że media społecznościowe to wyjątkowo niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najlepsze efekty mają tzw. viralowe posty – coś, czego nie można dokładnie ustalić. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników pozycjonowanej strony, istnieje jednak szansa sukcesu przy wykorzystaniu opcji na Facebooku promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni pozycjoner i pomoże podjąć decyzję w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

Uwaga na niedoświadczone agencje SEO!

Pisaliśmy wcześniej, że poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona, jest fundamentem dla sukcesu w marketingu internetowym, tak więc pochopną decyzją byłoby zawieranie współpracy z losową firmą pozycjonującą. W naszym kraju jest ich sporo, lecz tylko nieliczne mają porządne wyniki. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie metody mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do użytku. Następstwem będzie niestety zmiana domeny na inną – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie przetestowanych działań, przy czym wszystkie eksperymenty wykonujemy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone sposoby pozycjonowania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie, niezbyt chętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa agencja stale pobiera opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Do tego, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika chaos, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowaniu Płock

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie

Wysokie miejsca w rezultatach wyszukiwania, to ważna kwestia dla każdego właściciela firmy funkcjonującej w Internecie, a lekceważąc optymalizację SEO, niepotrzebnie zmniejszamy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże firmy lokalne decydujące się na rozwój w Internecie, powinny zastanowić się nad działaniami SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania mogą być zdecydowanie większe, niż środki inwestowane w agencję pozycjonującą oraz wszelkie działania marketingowe. Naszym sekretem jest indywidualne podejście do wszystkich naszych klientów, a także stały rozwój oraz zdobywanie nowych doświadczeń i umiejętności. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, pisząc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient zdecyduje się dołożyć nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też umieścić nową filię w kolejnym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na starcie naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najdokładniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod względem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić zalety, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza agencja ma nie tylko doświadczonych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkim piórem, którzy bez większego problemu napiszą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką strony klienta. Wierzymy, że takie połączenie nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, a także przełoży się to na wzbogacenie strony interesującymi artykułami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najwyższej jakości świadczonych usług, co również potwierdzają nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Płock