Pozycjonowanie stron Poznań

Posiadając stronę lub sklep w Internecie, podstawą sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu organicznego. Przez to, taka witryna może się rozszerzać – reklamodawcy sugerują ciekawsze oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty na Twojej domenie. Powstaje tutaj pytanie: w jaki sposób zadbać o utrzymanie takiego ruchu? Co wpływa na to, jaką pozycję zajmuje dana strona w wyszukiwarce Google? Teorii jest wiele, jednak nie jest to ani wysokość odwiedzin, ani czas obecności w branży, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. Za pierwsze miejsca w wynikach jest odpowiedzialny przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i stosowane przez niego metody SEO.

Z jakiego powodu wysoka pozycja w wyszukiwarce to sprawa istotna?

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że lepiej byłoby zainwestować w standardową promocję i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by bezpośrednio wprowadzali adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak w taki sposób, że gdy czegoś potrzebujemy, zwykle korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo znajomości danego adresu. Mało tego, zwykle i tak nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż pierwszych kilka pozycji. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy ma korzystniejsze ceny – jeśli nie widnieje w czołówce wyników, przeważająca część użytkowników jej po prostu nie znajdzie.

Które czynniki wpływają na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania trzeba zoptymalizować stronę według algorytmów ustalanych przez Google, co w języku angielskim nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, podstawą jest sprawdzona agencja pozycjonerów, która dzięki sprawdzonym narzędziom zadba o szczegółowe przygotowanie strony www do procesu związanego z osiągnięciem wyższych pozycji. Stanowi to kompleksowy i bardzo czasochłonny proces, jednak w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera, przynosi wymierne rezultaty w zakresie znalezienia się na szczycie listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Dokładne przygotowanie domeny do procesu pozycjonowania, to pierwszy krok do sukcesu.

Aby przygotować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja odpowiadająca za SEO, wykonuje najpierw kompleksowy audyt serwisu, aby ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich aspektów jak jakość zamieszczonych treści, kategorie podstron, grafiki, czy długość wczytywania, ale też ewentualne mankamenty w skrypcie strony lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zwiększą efekty działań pozycjonerskich. Czasem mogą to być dosyć duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym. Dlatego warto myśleć o ewentualnym wyborze agencji pozycjonerskiej już na etapie tworzenia strony, by później się takimi rzeczami nie martwić.

W następnej kolejności wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w wyszukiwarce. Niewątpliwie, im jest ich więcej, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że nasza strona będzie odpowiedzią na zapytanie Internauty, jednak głównie trzeba się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu, dla lekarza weterynarii najbardziej optymalnie dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, w przypadku gdy osoba pozycjonowana chce się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Poznań”, „agencja SEO Poznań”, również „pozycjonowanie stron Poznań”. Jest to znakomity sposób na pozbycie się większości konkurencji i trafienia do wybranych odbiorców (bo przecież prowadząc działalność na rynku lokalnym będzie zdecydowanie mniej firm niż na przestrzeni całego kraju).

Jak wyglądają fundamenty działań SEO?

Posiadając wybrane frazy i sporządzony audyt, pozycjoner zaczyna zlecać odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne warunki, by wpasować się w algorytmy Google’a. Równocześnie muszą być także treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika, przecież pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Właśnie dlatego tak ważne jest nawiązanie współpracy z dobrymi copywrierami, którzy zajmą się treściami umieszczanymi na stronie klienta. Nasza firma zatrudnia własnych copywriterów, tak więc nie musimy zlecać tworzenia treści zewnętrznym agencjom, jednocześnie mając stuprocentową pewność, że klient otrzyma merytoryczne oraz wartościowe treści.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli wielorakie działania związane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, gdyż te niewłaściwe adresy URL mogą mocno utrudnić pozycjonowanie. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, a także linki zewnętrzne, czyli inne domeny niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest odpowiednio, strona klienta dostaje od nich „moc”, dzięki której uzyskuje wyższe pozycje. Takie przedsięwzięcie ma jednak swoją cenę i dopiero po określeniu budżetu klienta można zaplanować takie środki.

pozycjonowaniem Poznań

Czy istnieją odmienne rozwiązania dla pozycjonowania SEO?

Publikacja tekstów i linkowanie, w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, lecz jest to niestety wymagający czasu proces, trwający nawet do paru miesięcy. Są też czynniki wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nieoczekiwanie zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba poszukać odmiennych sposobów. Nasza firma wyjątkowo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, ale wielu pozycjonerów może mieć problem z odnalezieniem się w w takich zmianach. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie chcą dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby natychmiast znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy można znaleźć jakieś alternatywne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najoczywistszym, ale też dosyć drogim wyjściem, jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Klient decyduje się na słowa kluczowe, na które strona ma być widoczna. Poprzez zaczęcie tego typu kampanii domena momentalnie pokazuje się w czołówce, tuż nad organicznymi wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim strona jest wyraźnie oznaczona napisem REKLAMA, a większość użytkowników Internetu raczej nie ma zaufania do treści sponsorowanych. Do tego odliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest także to, że po zawieszeniu kampanii Adwords, strona klienta w mgnieniu oka spada z czołówki, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na powolny spadek z najwyższych miejsc.

Mniej oczywistą metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgów, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że media społecznościowe to dosyć niepewne miejsce do zwiększania ruchu, a najmocniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie można dokładnie przewidzieć, a co dopiero zaplanować. W przypadku popularnej tematyki danej strony, jest jednak szansa sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację najlepiej oceni pozycjoner i pomoże podjąć decyzję w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na niedoświadczone firmy pozycjonujące!

Wskazaliśmy wcześniej, że poprawnie wypozycjonowana strona, jest fundamentem dla sukcesu w marketingu internetowym, tak więc pochopną decyzją byłoby zawieranie współpracy z losową agencją SEO. Na rynku funkcjonuje ich wiele, lecz tylko niektóre mają realne wyniki. Należy uważać na niedoświadczone firmy, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej nowe sposoby. Takie metody mogą w najgorszym wypadku zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania. Rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie opracowanych metod, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować tylko sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym czasie, dosyć niechętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka oszukująca firma nieustannie pobiera opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Do tego, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co zwykle nie jest takie proste.

pozycjonowaniu Poznań

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej firmie

Czołowa pozycja w rezultatach wyszukiwania, to fundamentalna kwestia dla każdego właściciela strony internetowej, a lekceważąc pozycjonowanie, niepotrzebnie zmniejszamy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże przedsiębiorstwa działające na rynkach lokalnych decydujące się na rozwój w Internecie, powinny przemyśleć inwestycję w SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania mogą być nieporównywalnie większe, niż pieniądze inwestowane w agencję pozycjonującą oraz wszelkie zabiegi marketingowe. Wierzymy w indywidualne podejście do wszystkich naszych klientów, a także wieloletnie doświadczenie. Warto też dodać, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, mówiąc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się dołożyć nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na starcie naszej współpracy. Dzięki temu będziemy w stanie możliwie jak najdokładniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod względem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Trudno przecenić efekty, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza agencja posiada nie tylko umiejętnych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkim piórem, którzy bez większego problemu stworzą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką strony klienta. Wiemy, że takie rozwiązanie nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć wysokie pozycje, oraz przełoży się to na wzbogacenie strony ciekawymi treściami. Dlatego też mamy pewność, co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, co również mogą potwierdzić nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Poznań