Pozycjonowanie stron Radom

Posiadając stronę lub sklep w Internecie, podstawą powodzenia jest uzyskanie jak największego ruchu organicznego. Przez to, taki serwis może się powiększać – reklamodawcy sugerują intratne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty na Twojej domenie. Rodzi się jednak pytanie: w jaki sposób zadbać o utrzymanie takiego ruchu? Co ma wpływ na top 10 w wyszukiwarce Google? Pozory mogą mylić, ale nie jest to ani liczba odwiedzin, ani czas obecności w branży, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. Za czołówkę w wynikach jest odpowiedzialny przede wszystkim pozycjoner i stosowane przez niego techniki SEO.

Dlaczego jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce to kwestia warta uwagi?

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by sami wpisywali adres naszej strony. Rzeczywistość wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, zwykle i tak wpisujemy zapytanie do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Mało tego, zwykle i tak nie sprawdzamy niższych wyników niż początkowych parę pozycji. Bez różnicy, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy proponuje korzystniejsze ceny – jeśli nie ma jej na wysokich pozycjach, wielu ludzi jej po prostu nie znajdzie.

Co wpływa na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania trzeba zoptymalizować serwis pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest jako SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, potrzebna jest sprawdzona agencja pozycjonerów, która dzięki sprawdzonym działaniom zadba o należyte przygotowanie witryny do pozycjonowania. Stanowi to złożony i dość czasochłonny proces, jednak w rękach doświadczonego pozycjonera, przynosi wymierne efekty w kwestii pojawienia się na wysokich miejscach na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Dokładne przygotowanie domeny żeby znaleźć się na pierwszym miejscu, to początek sukcesu.

By dostosować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja odpowiadająca za SEO, wykonuje na początku pełny audyt serwisu, aby poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich szczegółów jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki, czy długość wczytywania, ale też ewentualne niezgodności w skrypcie strony lub poprawność metaopisów. Dzięki temu można rozważyć zmiany do zaimplementowania, które poprawią efekty działań specjalisty od SEO. Zdarza się, że mogą to być dosyć duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym. Jest to tylko jeden z powodów, dlaczego warto myśleć o współpracy z agencją SEO już na etapie pierwszych projektów strony, żeby później się takimi rzeczami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których domena klienta miałaby się pokazywać w wyszukiwarce. Niewątpliwie, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że nasza witryna znajdzie się na liście odpowiedzi na zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim należy się skupić na tych najchętniej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla weterynarza najlepiej dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, kiedy klient chce się skupić tylko na pojedynczym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast standardowych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Radom”, „agencja SEO Radom”, czy nawet „pozycjonowanie stron Radom”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji i trafienia do konkretnych odbiorców (bo przecież działając na rynku stanowiącym jedno miasto będzie znacznie mniej firm niż na przestrzeni całego kraju).

Jak wyglądają fundamenty działań SEO?

Posiadając wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć wartościowe treści, jakie pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by spełnić wymagania Google’a. Jednocześnie powinny być także treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika, gdyż nie można zapominać, że pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą służyły za jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się treściami publikowanymi na witrynie klienta. Nasza agencja zatrudnia własnych pisarzy, tak więc nie musimy zlecać pisania tekstów zewnętrznym portalom, więc mamy całkowitą pewność, że nasi klienci otrzymają merytoryczne i wartościowe treści.

Sama publikacja napisanych w ten sposób tekstów to nie jest koniec pracy nad stroną, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (z angielskiego „link building”), czyli różnorodne działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, gdyż te niewłaściwe adresy URL mogą dosyć poważnie zaszkodzić. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samego serwisu i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest prawidłowo, strona klienta zyskuje od nich „siłę”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Jest to jednak dość kosztowne przedsięwzięcie i dopiero po określeniu budżetu klienta można zaplanować takie środki.

pozycjonowaniu Radom

Czy istnieją inne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO?

Publikowanie tekstów i linkowanie, w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera może przynieść ogromne korzyści, ale jest to niestety wymagający czasu proces, zabierający nawet do kilku miesięcy. Są też czynniki opóźniające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy należy poszukać innych sposobów. Nasza agencja bardzo szybko dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele agencji może mieć kłopot z odnalezieniem się w nowych zmianach. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni właściciele stron, którzy nie chcą tak długo czekać i chcieliby od razu być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy są dostępne jakieś alternatywne rozwiązania? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najłatwiejszym, ale też raczej drogim rozwiązaniem, jest możliwość skorzystania z kampanii Google Adwords, co jest związane z wykupieniem sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Osoba pozycjonowana dobiera frazy, na które strona ma być promowana. Dzięki takiej kampanii domena natychmiast pokazuje się na samym początku, tuż nad standardowymi wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim strona jest wyraźnie oznaczona napisem REKLAMA, a wielu Internautów raczej nie ma zaufania do treści sponsorowanych. Do tego odprowadzana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Nieprzyjemne jest także to, że po zakończeniu kampanii Adwords, strona klienta momentalnie znika z pierwszej strony, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją SEO, przekłada się na stopniowy spadek z pierwszych miejsc.

Inną metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają media społecznościowe. Problem w tym, że social media to dosyć niepewne miejsce do poprawiania ruchu, a najlepsze efekty mają tzw. viralowe posty – coś, czego nie da się dokładnie zaplanować. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników danej strony, jest jednak szansa sukcesu dzięki używaniu opcji na Facebooku promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację najlepiej oceni pozycjoner i doradzi w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na nieposiadające doświadczenia agencje oferujące pozycjonowanie!

Informowaliśmy wyżej, że odpowiednio wypozycjonowana witryna, jest podstawą sukcesu w Internecie, tak więc złym posunięciem byłoby zawieranie współpracy z losową firmą pozycjonującą. Na rynku funkcjonuje ich sporo, lecz tylko nieliczne mogą pochwalić się rzeczywistymi wynikami. Trzeba uważać na niedoświadczone firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie metody mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania. Rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie przetestowanych metod, przy czym wszystkie eksperymenty wykonujemy na własnych stronach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie, dosyć niechętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca agencja stale pobiera opłaty, demonstrując właściwie żadne lub nikłe efekty. Do tego, kiedy klient poszukuje później lepszej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednika chaos, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowaniem Radom

Zaufaj profesjonalistom, zaufaj naszej agencji

Czołowe miejsce w rezultatach wyszukiwania, to dosyć istotna kwestia dla każdego właściciela strony internetowej, a lekceważąc pozycjonowanie, niepotrzebnie limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże firmy lokalne decydujące się na działalność w Sieci, powinny rozważyć SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania mogą być zdecydowanie większe, niż środki inwestowane w pozycjonera oraz wszelkie działania marketingowe. Naszym sekretem jest indywidualne podejście do wszystkich naszych klientów, a także doświadczenie zdobywane podczas naszej pracy. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, informując o skokach w wynikach wyszukiwania i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient postanowi dodać nową kategorię towarów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najdokładniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod względem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Ciężko przecenić pozytywne skutki, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza firma posiada nie tylko profesjonalnych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkością języka, którzy bez większego kłopotu stworzą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką strony klienta. Mamy pewność, że taka strategia działania nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, oraz przełoży się to na urozmaicenie strony interesującymi artykułami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najlepszej jakości świadczonych usług, co również potwierdzają nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Radom