Pozycjonowanie stron Sopot

Prowadząc stronę lub sklep w Internecie, podstawą powodzenia jest uzyskanie jak największego ruchu organicznego. Przez to, taka strona może się rozrastać – reklamodawcy proponują ciekawsze oferty i więcej osób ogląda produkty na Twojej domenie. Rodzi się jednak pytanie: jak zadbać o utrzymanie takiego ruchu? Co ma wpływ na top 10 w wyszukiwarce Google? Teorii jest wiele, jednak nie jest to ani wysokość wejść, ani długość obecności w branży, ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. Za pierwsze miejsca w wynikach odpowiedzialny jest przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i stosowane przez niego techniki SEO.

Dlaczego wysokie pozycje w Google’u to kwestia warta uwagi?

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by samodzielnie wpisywali adres naszej strony. Niestety to wygląda jednak w taki sposób, że jeżeli czegoś potrzebujemy, zwykle zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Do tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy niższych rezultatów niż początkowych parę miejsc. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy ma lepsze ceny – jeśli nie ma jej w czołówce wyników, wielu użytkowników jej po prostu nie znajdzie.

Które czynniki wpływają na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować stronę według algorytmów ustalanych przez Google, co z angielskiego nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, podstawą jest sprawdzona agencja SEO, która dzięki sprawdzonym sposobom zadba o dokładne przygotowanie strony www do pozycjonowania. Stanowi to kompleksowy i bardzo czasochłonny proces, ale w rękach obeznanego pozycjonera, przynosi wymierne rezultaty w zakresie osiągnięcia czołówki na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Dokładne przygotowania aby osiągnąć wysokie pozycje, to zalążek sukcesu.

Żeby przygotować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja zajmująca się SEO, wykonuje najpierw kompleksowy audyt serwisu, aby poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich aspektów jak opublikowane treści, podkategorie, grafiki, czy prędkość wczytywania, ale również możliwe braki w skrypcie witryny lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Dzięki temu można zaproponować zmiany do zaimplementowania, które zwiększą efekty działań specjalisty od SEO. Nieraz mogą to być dosyć poważne zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Dlatego warto myśleć o współpracy z agencją SEO już na etapie pierwszych projektów strony, żeby później się takimi kwestiami nie przejmować.

Następnie wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pojawiać w Google’u. Oczywiście, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że nasza witryna znajdzie się na liście odpowiedzi na zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim należy się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu, dla lekarza weterynarii najbardziej optymalnie dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, kiedy klient pragnie się skupić wyłącznie na jednym mieście lub obszarze działania. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z naszej branży jako z przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, naszą uwagę skupilibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Sopot”, „agencja SEO Sopot”, czy nawet „pozycjonowanie stron Sopot”. Jest to świetny sposób na wyprzedzenie konkurencji i dotarcia do określonych odbiorców (bo przecież działając lokalnie będzie mniej firm niż w całej Polsce).

Jak wyglądają filary działań SEO?

Posiadając wybrane słowa kluczowe i sporządzony audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać odpowiednio skrojone treści, jakie pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Artykuły tego typu muszą spełniać odpowiednie warunki, by wpasować się w algorytmy wyszukiwarki Google. Równocześnie muszą być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, gdyż nie można zapominać, że pojawią się na stronie klienta i będą służyły za jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest korzystanie z usług zaufanych copywriterów, którzy zajmą się treściami trafiającymi na stronę klienta. Nasza agencja zatrudnia własnych pisarzy, dzięki temu nie zlecamy pisania tekstów zewnętrznym agencjom, więc mamy całkowitą pewność, że nasi klienci otrzymają merytoryczne i wartościowe treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli różnorodne działania związane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, gdyż te źle dobrane adresy URL mogą poważnie utrudnić pozycjonowanie. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, czyli inne domeny niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest właściwie, strona klienta otrzymuje od nich „moc”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe pozycje. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po poznaniu budżetu klienta da się zaplanować takie działania.

pozycjonowaniem Sopot

Czy istnieją alternatywne metody dla klasycznej optymalizacji SEO?

Pisanie treści i linkowanie, w rękach doświadczonego pozycjonera może przynieść wielkie korzyści, lecz jest to niestety czasochłonny proces, zajmujący nawet do kilku miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie zamierzonych wyników – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy pozycjoner zmuszony jest poszukać odmiennych sposobów. Nasza agencja wyjątkowo szybko dostosowuje się do ewentualnych aktualizacji, ale wiele agencji może mieć kłopot z odnalezieniem się w zupełnie nowej sytuacji. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie mają ochoty dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby natychmiast znaleźć swoją witrynę na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy istnieją jakieś alternatywne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też nieco kosztownym wyjściem, jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co równa się z wykupieniem sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Osoba pozycjonowana dopasowuje frazy, na które strona ma być widoczna. Dzięki temu witryna natychmiast pokazuje się na samym początku, tuż nad organicznymi wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to świetnie, takie rozwiązanie ma swoje problemy. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a wielu użytkowników Internetu przeważnie nie ufa treściom sponsorowanym, więc je omija szerokim łukiem. Do tego odliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Najgorsze jest również to, że po zrezygnowaniu z kampanii Adwords, strona klienta właściwie natychmiast znika ze szczytu, podczas gdy zakończenie współpracy z pozycjonerem przekłada się na powolny spadek z najwyższych miejsc.

Inną metodą jest skorzystanie z potęgi zasięgów, jaką dają media społecznościowe. Problem w tym, że media społecznościowe to dosyć niepewne miejsce do zwiększania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie można dokładnie ustalić. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników danej strony, istnieje jednak szansa sukcesu dzięki korzystaniu z opcji na Facebooku promowania wpisów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni specjalista i pomoże dokonać wyboru w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowaniu Sopot

Uwaga na nieposiadające doświadczenia agencje oferujące pozycjonowanie!

Pisaliśmy wcześniej, iż odpowiednio wypozycjonowana strona, jest podstawą sukcesu w Internecie, tak więc pochopną decyzją byłoby zawieranie współpracy z losową agencją SEO. Na rynku jest ich wiele, lecz tylko nieliczne mają realne wyniki. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej nowe pomysły. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania. Rozwiązaniem będzie jedynie zmiana domeny na świeżą – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie sprawdzonych działań, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym okresie, dosyć niechętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma ciągle pobiera comiesięczne opłaty, demonstrując właściwie żadne lub nikłe efekty. Gdyby tego było mało, kiedy klient szuka później lepszej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej agencji

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, to ważna kwestia dla każdego przedsiębiorcy, a lekceważąc optymalizację SEO, bez potrzeby zmniejszamy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże firmy działające na rynkach lokalnych decydujące się na promocję w Internecie, powinny przemyśleć inwestycję w SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania będą o wiele większe , niż środki inwestowane w agencję pozycjonującą oraz wszelkie działania marketingowe. Stawiamy na indywidualne podejście do wszystkich naszych klientów, a także doświadczenie zdobyte na przestrzeni wielu lat. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, mówiąc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient zdecyduje się dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w innym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najskuteczniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić zalety, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza agencja posiada nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się lekkością języka, którzy bez większego kłopotu stworzą merytoryczne treści, ściśle związane z tematyką strony klienta. Wiemy, że taka strategia działania nie tylko pozwoli zdobyć wysokie pozycje, ale również przełoży się to na wzbogacenie strony interesującymi treściami. Dlatego też mamy pewność, co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Sopot