Pozycjonowanie stron Toruń

Mając stronę lub sklep w Internecie, podstawą sukcesu jest wygenerowanie jak największego ruchu organicznego. Dzięki temu, taka strona może się rozwijać – reklamodawcy dostarczają ciekawsze oferty i więcej osób ogląda produkty na Twojej domenie. Pozostaje jednak pytanie: w jaki sposób zadbać o taki ruch? Co działa na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google? Teorii jest wiele, jednak nie jest to ani wysokość wyświetleń, ani długość obecności na rynku, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. Za najwyższe miejsca w wynikach jest odpowiedzialny przede wszystkim pozycjoner i stosowane przez niego metody SEO.

Dlaczego wysokie pozycje w Google’u to sprawa warta uwagi?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w standardową promocję i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by samodzielnie wpisywali adres naszej strony. W rzeczywistości to wygląda jednak tak, że jeśli czegoś potrzebujemy, najczęściej zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Co więcej, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy niższych rezultatów niż pierwszych kilka pozycji. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy ma niższe ceny – jeśli nie ma jej w czołówce wyników, przeważająca część ludzi jej po prostu nie odwiedzi.

Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania trzeba dostosować daną witrynę pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, podstawą jest sprawdzona agencja pozycjonerów, która dzięki zaawansowanym metodom zadba o kompleksowe przygotowanie strony do procesu związanego ze zdobyciem wyższych pozycji. Stanowi to złożony i bardzo czasochłonny proces, niemniej w rękach dobrego pozycjonera, przynosi największe efekty w zakresie pojawienia się na wysokich miejscach na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Należyte przygotowanie witryny aby osiągnąć wysokie pozycje, to początek sukcesu.

Aby przyszykować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja zajmująca się SEO, wykonuje najpierw pełny audyt serwisu, aby ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich szczegółów jak zamieszczone treści, podkategorie, obrazki, czy czas ładowania, ale również możliwe mankamenty w skrypcie strony lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można rozważyć zmiany do wdrożenia, które poprawią efekty działań pozycjonera. W niektórych przypadkach są to dość poważne zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Stąd też warto myśleć o ewentualnym wyborze agencji pozycjonerskiej już na etapie pierwszych projektów strony, by później się takimi rzeczami nie martwić.

Następnie wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pojawiać w wyszukiwarce. Naturalnie, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że nasza witryna znajdzie się na liście odpowiedzi na zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim trzeba się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, w przypadku gdy klient decyduje się skupić tylko na pojedynczym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Toruń”, „agencja SEO Toruń”, a także „pozycjonowanie stron Toruń”. Jest to świetny sposób na wyprzedzenie konkurencji i dotarcia do konkretnych odbiorców (niewątpliwie działając na rynku stanowiącym jedno miasto będzie mniej firm niż w całej Polsce).

Jak wyglądają fundamenty optymalizacji stron?

Mając wybrane frazy i sporządzony audyt, agencja SEO zaczyna opracowywać odpowiednie treści, jakie pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Artykuły tego typu muszą spełniać odpowiednie wymagania, by dopasować się do algorytmów Google’a. Równocześnie powinny być także treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika, gdyż nie można zapominać, że pojawią się na stronie klienta i będą jej wizytówką. Z racji tego tak ważne jest współpraca ze sprawdzonymi copywriterami, którzy będą w stanie zaopiekować się treściami umieszczanymi na stronie klienta. Nasza firma zatrudnia własnych copywriterów, tak więc nie musimy zlecać pisania tekstów zewnętrznym portalom, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie artykułów.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób artykułów to nie jest koniec pracy nad stroną, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego „link building”), czyli rozmaite działania związane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, gdyż te niewłaściwe adresy URL mogą niepotrzebnie utrudnić pozycjonowanie. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, czyli inne domeny niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest prawidłowo, strona klienta dostaje od nich „siłę”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po określeniu budżetu klienta można zaplanować takie operacje.

pozycjonowaniem Toruń

Czy są alternatywne metody dla klasycznej optymalizacji SEO?

Publikacja artykułów i linkowanie, w rękach wprawnego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, ale jest to niestety czasochłonny proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też czynniki opóźniające zdobycie wyższych pozycji – Google może nagle zmienić swoje algorytmy i wtedy należy poszukać innych metod. Nasza firma wyjątkowo sprawnie dostosowuje się do ewentualnych aktualizacji, lecz wiele firm może mieć kłopot z odnalezieniem się w w takich zmianach. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej niecierpliwi klienci, którzy nie mają ochoty dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby momentalnie znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Czy istnieją jakiekolwiek alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak efektywne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najłatwiejszym, ale też raczej drogim wyjściem, jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co jest związane z wykupieniem sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Klient decyduje się na słowa kluczowe, na które strona ma być promowana. Dzięki takiej kampanii witryna od razu pokazuje się na samym czele, tuż nad organicznymi wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma pewne wady. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że obok strony pojawia się oznaczenie REKLAMA, a większość użytkowników Internetu raczej nie ma zaufania do treści sponsorowanych. Do tego odliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Najgorsze jest także to, że po zakończeniu kampanii Adwords, strona klienta niemalże od razu znika z pierwszej strony, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją SEO przekłada się na stopniowe znikanie z najwyższych miejsc.

Inną metodą może być skorzystanie z potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Sęk w tym, że media społecznościowe to bardzo niepewne miejsce do powiększania ruchu, a najmocniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się dokładnie ustalić. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników danej strony, istnieje jednak szansa sukcesu dzięki korzystaniu z opcji na Facebooku promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni ekspert i może doradzić w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na nieposiadające doświadczenia agencje oferujące pozycjonowanie!

Pisaliśmy już, że dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO strona www, jest podstawą sukcesu w Internecie, tak więc byłoby błędem rozpoczęcie współpracy z losową agencją SEO. Na rynku funkcjonuje ich sporo, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się porządnymi wynikami. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej niesprawdzone sposoby. Takie działania mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania. Rozwiązaniem będzie jedynie zmiana domeny na inną – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie sprawdzonych działań, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych stronach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować jedynie sprawdzone rozwiązania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie, nieczęsto dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka oszukująca agencja stale pobiera comiesięczne opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Gdyby tego było mało, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że będzie trzeba uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

pozycjonowaniu Toruń

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej agencji.

Czołowe miejsce w rezultatach wyszukiwania, to niezwykle ważna kwestia dla każdego właściciela strony internetowej, a lekceważąc optymalizację SEO, bez potrzeby zmniejszamy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże firmy lokalne decydujące się na marketing za pomocą Internetu, powinny rozważyć SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania będą zdecydowanie większe , niż pieniądze inwestowane w firmę SEO oraz wszelkie kampanie marketingowe. Stawiamy na indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także stały rozwój oraz zdobywanie nowych doświadczeń i umiejętności. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, informując o postępach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient zdecyduje się dołożyć nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też utworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najskuteczniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić efekty, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza agencja posiada nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się łatwością posługiwania się zarówno językiem ojczystym, jak i również językami obcymi, którzy bez większego problemu stworzą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką strony klienta. Mamy pewność, że taka strategia działania nie tylko jest przepisem na to, by dostać się do top 10, a także przełoży się to na urozmaicenie strony przyciągającymi uwagę tekstami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najlepszej jakości świadczonych usług, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Toruń