Pozycjonowanie stron Wrocław

Prowadząc stronę lub sklep w Internecie, trzonem sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu organicznego. Dzięki temu, taka strona może się rozszerzać – reklamodawcy dostarczają intratne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty na Twojej domenie. Powstaje tutaj pytanie: w jaki sposób zadbać o taki ruch? Co działa na to, jaką pozycję zajmuje dana strona w wynikach wyszukiwania Google? Teorii jest wiele, jednak nie jest to ani liczba wyświetleń, ani długość obecności w branży, ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. Za najwyższe miejsca w wynikach jest odpowiedzialny przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i stosowane przez niego tajniki SEO.

Z jakiego względu wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki to sprawa znacząca?

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że lepiej byłoby zainwestować w standardową promocję i przebić się do świadomości użytkowników Internetu na tyle, by bezpośrednio wprowadzali adres naszej strony. Faktycznie to wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, zwykle zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości faktycznego adresu. Do tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż początkowych kilka miejsc. Bez różnicy, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej responsywna czy proponuje lepsze ceny – jeśli nie ma jej w czołówce wyników, przeważająca część ludzi jej po prostu nie znajdzie.

Które czynniki wpływają na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania należy zoptymalizować daną witrynę zgodnie z algorytmami wyszukiwarki, co z angielskiego nazywane jest jako SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, potrzebna jest sprawdzona agencja pozycjonująca, która dzięki zaawansowanym technikom pozycjonującym zadba o szczegółowe przygotowanie strony do pozycjonowania. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, jednak w rękach doświadczonego pozycjonera, przynosi największe rezultaty w zakresie pojawienia się na wysokich miejscach na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Odpowiednie przygotowanie domeny na działania pozycjonera, to początek sukcesu.

By przyszykować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja odpowiadająca za SEO, robi w pierwszej kolejności kompleksowy audyt serwisu, aby poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich elementów jak opublikowane treści, podkategorie, grafiki, czy długość wczytywania, ale też mogące wystąpić niezgodności w kodzie strony lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Po takim audycie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które poprawią efekty działań specjalisty od SEO. W niektórych przypadkach są to dość znaczące zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Jest to tylko jeden z powodów, dlaczego warto myśleć o współpracy z agencją SEO już na etapie projektowania strony, żeby później się takimi rzeczami nie przejmować.

Następnie wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Niewątpliwie, im jest ich więcej, tym większa szansa, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, jednak głównie trzeba się skupić na tych najchętniej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla lekarza weterynarii najbardziej optymalnie dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, jeśli właściciel strony woli się skupić tylko na pojedynczym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z przykładu z naszej branży, zamiast standardowych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, naszą uwagę skupilibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Wrocław”, „agencja SEO Wrocław”, a także „pozycjonowanie stron Wrocław”. Jest to znakomity sposób na ograniczanie konkurencji i trafienia do konkretnych odbiorców (niewątpliwie działając lokalnie będzie znacznie mniej firm niż na przestrzeni całego kraju).

Jak wyglądają fundamenty pozycjonowania SEO?

Mając wybrane słowa kluczowe i sporządzony audyt, agencja SEO zaczyna opracowywać wartościowe treści, jakie pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dostosować się do algorytmów Google’a. Jednocześnie muszą być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, gdyż nie można zapominać, że pojawią się na stronie klienta i będą służyły jako jej wizytówka. Właśnie dlatego tak ważne jest nawiązanie współpracy z dobrymi copywrierami, którzy zajmą się treściami publikowanymi na witrynie klienta. Nasza firma zatrudnia własnych pisarzy, dzięki temu nie zlecamy tworzenia treści zewnętrznym portalom, jednocześnie mając stuprocentową pewność, że klient otrzyma merytoryczne oraz wartościowe treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób tekstów nie oznacza końca pracy nad stroną, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli różne działania związane z optymalizowaniem poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania linków, ponieważ te źle dobrane adresy URL mogą mocno utrudnić pozycjonowanie. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, a także linki zewnętrzne, czyli inne domeny niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie załatwione jest odpowiednio, strona klienta otrzymuje od nich „moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Takie przedsięwzięcie ma jednak swoją cenę i dopiero po określeniu budżetu klienta można zaplanować takie środki.

pozycjonowaniu Wrocław

Czy istnieją inne rozwiązania dla pozycjonowania SEO?

Publikacja tekstów i linkowanie, w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera może przynieść wielkie korzyści, lecz jest to niestety wymagający czasu proces, zabierający nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie wyższych pozycji – Google może nieoczekiwanie zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba poszukać odmiennych sposobów. Nasza agencja wyjątkowo szybko dostosowuje się do ewentualnych zmian, lecz wielu pozycjonerów może mieć problem z odnalezieniem się w w takich zmianach. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie mają ochoty dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby natychmiast znaleźć swoją witrynę na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy są dostępne jakieś alternatywne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też raczej kosztownym wyjściem, jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Klient wybiera frazy, na które strona ma być pozycjonowana. Poprzez zaczęcie tego typu kampanii adres strony momentalnie pokazuje się na samej górze, tuż nad standardowymi wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie rozwiązanie ma swoje wady. Przede wszystkim strona jest wyraźnie oznaczona napisem REKLAMA, a ogrom użytkowników Internetu raczej nie ma zaufania do treści sponsorowanych. Do tego odprowadzana jest mała opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najbardziej uciążliwe jest również to, że po zakończeniu kampanii Adwords, strona klienta w mgnieniu oka spada z pierwszej strony, podczas gdy zakończenie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na stopniowe znikanie z pierwszych miejsc.

Mniej oczywistą metodą może być wykorzystanie potęgi zasięgów, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że media społecznościowe to bardzo niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najlepsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się dokładnie zaplanować ani przewidzieć. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników pozycjonowanej strony, istnieje jednak szansa sukcesu dzięki korzystaniu z opcji na Facebooku promowania wpisów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni specjalista i doradzi w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

Uwaga na niedoświadczone agencje SEO!

Informowaliśmy wcześniej, iż odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO witryna, jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, tak więc byłoby błędem nawiązanie współpracy z losową agencją SEO. Na rynku jest ich sporo, lecz tylko niektóre mają prawdziwe wyniki. Należy uważać na niedoświadczone firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła pomysły. Takie działania mogą w najgorszym wypadku zaszkodzić stronie, czyniąc ją później nie do użytku. Następstwem będzie niestety zmiana domeny na nową – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie przetestowanych działań, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych stronach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone sposoby pozycjonowania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie, rzadko dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka oszukująca firma ciągle pobiera opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Gdyby tego było mało, kiedy klient poszukuje później dobrej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowaniem Wrocław

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej firmie

Czołowa pozycja w wynikach wyszukiwania, to dosyć istotna kwestia dla każdego właściciela firmy funkcjonującej w Internecie, a lekceważąc pozycjonowanie, bez potrzeby limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne decydujące się na marketing internetowy, powinny przemyśleć inwestycję w SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania mogą być o wiele większe , niż pieniądze inwestowane w pozycjonera oraz wszelkie działania marketingowe. Naszym sekretem jest indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także wieloletnie doświadczenie. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, mówiąc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się umieścić nową kategorię towarów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi rzeczami zajmiemy się już na starcie naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najdokładniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Ciężko przecenić zalety, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza firma ma nie tylko profesjonalnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się lekkim piórem, którzy bez większego problemu stworzą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką strony klienta. Wiemy, że taka strategia działania nie tylko jest przepisem na to, by dostać się do top 10, ale również przełoży się to na wzbogacenie strony przyciągającymi uwagę treściami. Dlatego też mamy pewność, co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Wrocław