Pozycjonowanie stron Zielona Góra

Posiadając stronę lub sklep w Internecie, fundamentem powodzenia jest uzyskanie jak największego ruchu organicznego. Dzięki temu, taka strona może się rozszerzać – reklamodawcy sugerują bardziej korzystne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty na Twojej domenie. Rodzi się w tym miejscu pytanie: jakim sposobem zadbać o utrzymanie takiego ruchu? Co działa na top 10 w wynikach wyszukiwania Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani wysokość odwiedzin, ani czas obecności na rynku, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. Za czołówkę w wynikach odpowiedzialny jest przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i stosowane przez niego tajniki SEO.

Z jakiego powodu wysokie pozycje w wyszukiwarce to kwestia ważna?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by samodzielnie wprowadzali adres naszej strony. Rzeczywistość wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, najczęściej i tak wpisujemy zapytanie do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Co więcej, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy dalszych rezultatów niż pierwszych kilka pozycji. Nieistotne, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy ma niższe ceny – jeśli nie pokazuje się w top 10 wyników, wielu użytkowników jej po prostu nie odwiedzi.

Jakie czynniki mają wpływ na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania trzeba przekształcić stronę pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest jako SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, potrzebna jest sprawdzona agencja pozycjonerów, która dzięki skutecznym technikom pozycjonującym zadba o należyte przygotowanie strony do zdobycia czołówek wyników. Jest to skomplikowany i bardzo czasochłonny proces, niemniej w rękach profesjonalnego pozycjonera, przynosi największe korzyści w kwestii osiągnięcia czołówki na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Należyte przygotowania żeby znaleźć się na pierwszym miejscu, to zalążek sukcesu.

Aby przyszykować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja zajmująca się SEO, robi na początku dokładny audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich szczegółów jak jakość zamieszczonych treści, podkategorie, grafiki, czy prędkość wczytywania, ale też ewentualne braki w skrypcie witryny lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Po takim audycie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonerskich. Nieraz mogą to być dosyć poważne zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Dlatego warto zaplanować ewentualną współpracę z pozycjonerem już na etapie projektowania strony, by później się takimi rzeczami nie przejmować.

Potem wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się wyświetlać w Google’u. Naturalnie, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że nasza witryna znajdzie się na liście odpowiedzi na zapytanie Internauty, jednak przede wszystkim należy się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu, dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy w stylu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, w przypadku gdy właściciel strony chce się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście lub obszarze działania. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej branży jako z przykładu, zamiast standardowych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Zielona Góra”, „agencja SEO Zielona Góra”, również „pozycjonowanie stron Zielona Góra”. Jest to wysoce skuteczny sposób na pozbycie się większości konkurencji i dotarcia do określonych odbiorców (bo przecież działając lokalnie będzie mniej firm niż w całej Polsce).

Jak wyglądają fundamenty optymalizacji stron?

Mając wybrane frazy i sporządzony audyt, agencja SEO zaczyna zlecać odpowiednio skrojone treści, jakie pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Artykuły tego typu muszą spełniać odpowiednie wytyczne, by wpasować się w algorytmy Google’a. Jednocześnie muszą być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, przecież pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą służyły jako jej wizytówka. Z racji tego tak ważne jest korzystanie z usług zaufanych copywriterów, którzy zajmą się treściami trafiającymi na stronę klienta. Nasza agencja zatrudnia własnych copywriterów, dzięki temu nie musimy zlecać tworzenia treści zewnętrznym agencjom, więc mamy całkowitą pewność, że nasi klienci otrzymają merytoryczne i wartościowe treści.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli rozmaite działania powiązane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, ponieważ te źle dobrane adresy URL mogą mocno wpłynąć na proces pozycjonowania. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, a więc inne źródła niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest właściwie, strona klienta otrzymuje od nich „moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Takie przedsięwzięcie ma jednak swoją cenę i dopiero po ustaleniu budżetu klienta da się zaplanować takie środki.

pozycjonowaniu Zielona Góra

Czy istnieją odmienne metody dla pozycjonowania SEO?

Tworzenie artykułów i linkowanie, w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi wielkie korzyści, lecz jest to niestety czasochłonny proces, trwający nawet do kilku miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie wyższych pozycji – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy pozycjoner zmuszony jest poszukać nowych metod. Nasza firma bardzo sprawnie dostosowuje się do takich aktualizacji, lecz wielu pozycjonerów może mieć problem z odnalezieniem się w zupełnie nowej sytuacji. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej zniecierpliwieni właściciele stron, którzy nie mają ochoty tyle czekać i chcieliby natychmiast znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Czy można znaleźć jakieś inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najoczywistszym, ale też nieco kosztownym wyjściem, jest możliwość skorzystania z kampanii Google Adwords, co wiąże się z wykupieniem sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Klient wybiera słowa kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana. Poprzez zaczęcie tego typu kampanii strona momentalnie pokazuje się na samym początku, tuż nad organicznymi wynikami. Chociaż brzmi to świetnie, takie rozwiązanie ma swoje wady. Przede wszystkim strona jest wyraźnie oznaczona napisem REKLAMA, a wielu użytkowników Internetu raczej nie ma zaufania do treści sponsorowanych. Do tego odprowadzana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest też to, że po zrezygnowaniu z kampanii Adwords, strona klienta momentalnie znika z czołowych pozycji, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na stopniowe znikanie z topowych miejsc.

Kolejną metodą może być wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Problem w tym, że social media to bardzo niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się dokładnie zaplanować. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników pozycjonowanej strony, istnieje jednak szansa sukcesu przy używaniu opcji na Facebooku promowania wpisów. W takim wypadku sytuację odpowiednio oceni ekspert i może doradzić w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na nieposiadające doświadczenia agencje SEO!

Wskazaliśmy wcześniej, że dobrze wypozycjonowana strona www, to podstawa sukcesu w Internecie, tak więc złym posunięciem byłoby zawieranie współpracy z pierwszą napotkaną firmą pozycjonującą. W naszym kraju jest ich wiele, lecz tylko niektóre mają realne wyniki. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej niesprawdzone sposoby. Takie działania mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania. Następstwem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie przetestowanych działań, przy czym wszystkie eksperymenty wykonujemy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować jedynie sprawdzone sposoby pozycjonowania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie, nieczęsto dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa agencja stale pobiera comiesięczne opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Do tego, kiedy klient szuka później profesjonalnej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że posprzątać pozostawiony przez poprzednią firmę chaos, co zwykle nie jest takie proste.

pozycjonowaniem Zielona Góra

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie!

Czołowa pozycja w wynikach wyszukiwania, to dosyć istotna kwestia dla każdego klienta, a lekceważąc optymalizację SEO, bez potrzeby ograniczamy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne decydujące się na promocję w sieci, powinny zastanowić się nad działaniami SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania mogą być zdecydowanie większe , niż pieniądze inwestowane w pozycjonera oraz wszelkie kampanie marketingowe. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także doświadczenie zdobywane podczas naszej pracy. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, mówiąc o skokach w wynikach wyszukiwania i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient postanowi dodać nową kategorię towarów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w innym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na starcie naszej współpracy. Dzięki temu będziemy w stanie możliwie jak najlepiej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić efekty, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza firma ma nie tylko fachowych pozycjonerów, ale także copywriterów wyróżniają się lekkością języka, którzy bez większego problemu stworzą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Mamy pewność, że taka synergia nie tylko pozwoli dostać się do top 10, oraz przełoży się to na wzbogacenie strony ciekawymi tekstami. Dlatego też mamy pewność, co do najwyższej jakości świadczonych usług, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Zielona Góra